לראשונה מזה 7 שנים: ליברפול מסיימת עונה ברווח

שבוע נפלא לקבוצת הפרמיירליג: אופ"א ניקתה אותה מאשמת הפרות של תקנות הפייננשל פייר-פליי, המאזנים של 2013/14 הצביעו על פלוס - ואפילו על המגרש הושג ניצחון יוקרתי

פליפה קוטיניו, ליברפול, פרמיירליג / צלם: רויטרס
פליפה קוטיניו, ליברפול, פרמיירליג / צלם: רויטרס

השבוע המוצלח של ליברפול התחיל ביום א' עם ניצחון יוקרתי על אלופת הפרמיירליג מנצ'סטר סיטי, ששמר את הקבוצה חזק במאבק על המקום הרביעי וכרטיס הכניסה למוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה; ונמשך עם פרסום הדוחות הכלכליים של המועדון אמש (ב'), שהביאו איתם בשורה: לראשונה מזה 7 שנים, האדומים מסיימים עונה עם רווח.

אמנם מדובר על פלוס מינורי יחסית שנרשם בעונת 2013/14, של 900 אלף ליש"ט בלבד (לפני מס) - אך עדיין מדובר על קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת החברה האמריקאית Fenway Sports Group, בעלת השליטה על ליברפול מאז 2010 - אחרי שאשתקד הובילה את הקבוצה אל הפסדים בגובה של 49.8 מיליון ליש"ט, ובעונה שלפני כן (2011/12) המינוס הסתכם ביותר מ-40 מיליון ליש"ט.

הבור העמוק הזה גרם לאופ"א להתעמק במאזני המועדון ולבדוק האם הוא עומד בתקנות הפייננשל פייר-פליי (FFP) - אך ביום שישי האחרון הארגון האירופי הודיע כי הוא מנקה את ליברפול מכל אשמה, בעיקר בשל העובדה שכספים רבים בוזבזו על השקעה בתוכניות מתקנים עתידיות (השקעות שה-FFP מאפשר לא הגבלה). התוצאה המאוזנת של 2013/14 צפויה להבטיח שקט מהגזרה של אופ"א לפחות לעוד שנתיים.

ההכנסות של ליברפול צמחו ב-2013/14 ב-19% אל סך של 255.6 מיליון ליש"ט. זכויות שידור תרמו 100.9 מיליון ליש"ט למאמץ - קפיצה של 46% - בשל הסכם השידורים המשודרג של הפרמיירליג שנכנס לתוקף אשתקד. כידוע, החל מעונת 2016/17 הוא ישודרג שוב באופן מסאיבי, כך שהעתיד מבטיח גם בגזרה הזאת.