המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; טאואר זינקה 6.5%

אמש: מדד הנאסד"ק העפיל לשיא שלא נראה מאז מארס שנת 2000 ■ מורגן סטנלי: אפל בדרך לשווי שוק של טריליון דולר ■ עסקת ענק לטאואר עם אינטל ■ מניות הרכב ריכזו עניין על רקע נתוני המכירות

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

ירידות שערים נרשמו היום (ג') במסחר בוול סטריט, על רקע מגמה שלילית מוקדם יותר באירופה ומכירות רכב שלא עמדו בתחזיות. זאת, לאחר שאמש ננעלו המדדים המובילים במגמה חיובית, כשמדד הנאסד"ק חוצה את רף ה-5,000 נקודות, לראשונה מאז מארס 2000.

המשקיעים בוול סטריט ובשוקי העולם נערכים לדוח התעסוקה החודשי, שיפורסם ביום ו' הקרוב. לדוח זה משמעות רבה להבנת מצבה של הכלכלה האמריקאית, כמו גם השפעתו הצפויה על החלטת הפדרל ריזרב להתחיל ולהעלות את הריבית.

מוקדם יותר, מחר, יפורסם סקר ה-ADP למגזר הפרטי, שצפוי על פי הערכות להצביע על הוספה של 219 אלף משרות בפברואר, לאחר הוספה של 213 אלף משרות בחודש ינואר.

אפל בדרך לשווי שוק של טריליון דולר?

מיזם המכונית החשמלית של אפל עשוי להקפיץ את שווי השוק של החברה ב-33% לטריליון דולר כבר בשנה הקרובה - כך מעריכים במורגן סטנלי. בבנק ההשקעות העלו את מחיר היעד למניית אפל ל-160 דולר מ-133 דולר, פרמיה של 24% על מחיר השוק. הם גם נקבו בתרחיש שורי למדי בו המניה תזנק ל-190 דולר בעקבות המיזם הסודי.

טאואר מדווחת היום על התחלת ייצור המוני של חיישן תמונה אינפרא אדום הנמצא בשימוש על ידי אינטל בטכנולוגיה מתקדמת עבור שוק הדמיית התלת ממד. על פי הערכות בשוק, מדובר בעסקה בהיקפים של מאות מיליוני דולרים ב-4 השנים הקרובות.

פלוריסטם דיווחה הבוקר על תוצאות חיוביות בניסוי פרה-קליני במוצר ה-R18 PLX לשיפור תוצאות השתלת מח עצם בעכברים.

חברת התרופות Mylan דיווחה אמש על רווח למניה של 1.05 דולר על הכנסות של 2.08 מיליארד דולר, בטווח התחזיות של האנליסטים.

מניות הרכב ריכזו עניין על רקע פרסום נתוני המכירות. נציין בין היתר את פורד , טויוטה וג'נרל מוטורס .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]