הרשת החברתית: למה התחפשו אנשי הקהילה העסקית?

יקי רייסנר, בעלי חברת הנדל"ן רייסדור, התחפש לסופרמן ■ דרור נגל, מנכ"ל אזורים, התחפש לנפוליאון ■ דורון ספיר, מנכ"ל Cal, התחפש לשף ■ ושי פלדמן, מנכ"ל חברת הביטוח AIG, התחפש לטייס קרב

הקהילה העסקית צהלה ושמחה

המן הרשע המקראי וזה המודרני (חמינאי) כיכבו אמש (ג') בדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאומו המתוקשר בקונגרס. ואצלנו? מטבע הדברים, וככל הידוע, אף מנהל לא בחר להתחפש להמן הרשע.

למה כן התחפשו? בדקנו: דורון ספיר, מנכ"ל Cal, כנראה נמנה עם כל אותם המונים הרואים בשפים מושא להערצה: ספיר הגיע אתמול למשרדי החברה בגבעתיים כשהוא מחופש לשף. עטוי בגדי וכובע טבחים, ירד אל חדר האוכל של החברה, שם הפתיע את העובדים כשנעמד מאחורי דלפק האוכל וחילק את ארוחת הצהריים.

מנהל אחר: שי פלדמן, מנכ"ל חברת הביטוח AIG, התחפש לטייס קרב. עם אותה תחפושת בדיוק - סרבל טיסה ומשקפי ריי-באן - הגיעו למסיבת פורים של החברה ברידינג 3 בנמל תל-אביב בכירים נוספים בה: אורנה קרני, מנהלת ביטוח חיים ובריאות בחברה; אילנית לוי, סמנכ"לית מכירות; גיל שגיב, סמנכ"ל שיווק; שרון שחם, סמנכ"לית ביטוח מסחרי; ויפעת רייטר, מנהלת ביטוחי פרט. על החלק המוזיקלי במסיבה היה אמון הזמר משה פרץ.

מחופש אחר, דרור נגל, מנכ"ל אזורים, בחר במצביא הצבאי נפוליאון; ואילו בן-ינובר, מנכ"ל מלון דן בוטיק ירושלים, התחפש ל"דוד חיים" כמחווה לכוכב הילדים שהתארח במלון. איש הפרסום גיא ברעם ה תחפש לחסיד של ברסלב ורעייתו מיכל למלחית.

מחופש אחר: ערן קריסטל, מנכ"ל בזק אונליין, בחר להתחפש לגיבור-על, וכך עשתה גם עינת מוסקוביץ', סמנכ"לית התפעול של החברה, שהתחפשה לוואנדר-וומן; שרית בר-און, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה, התחפשה לקט-וומן.

גיבור-על אחר: יקי רייסנר, חרדי (ליטאי) ובעלי חברת הנדל"ן רייסדור, התחפש לסופרמן. עוד בחג: יואב צוקר, מנכ"ל אוטונומיק, התחפש לפרעה: "במצרים היו גם מלכים טובים שהסתדרו יפה עם העם היהודי", הסביר; ואילו בחברת ישראייר, שכיכבה באחרונה עם "טיסת השוקולד", התחפשו חלק מהעובדים לסוכריות עם הכיתוב: "בישראייר לא מוכרים יותר שוקולד, רק סוכריות".

לוקסוס של נשים בלבד

יבואנית רכבי לקסוס לארץ אירחה אמש באולם התצוגה בהרצליה נשים - לקוחות החברה, לרגל יום האישה הבינלאומי. הלקוחות הוזמנו לשיח עם רות דיין, מייסדת מותג האופנה "משכית", שתציין השבוע יום הולדת 98, ועם שרון טל, מעצבת ומחיית בית האופנה המיתולוגי.

מטעם החברה נכחו: רוקסן חורש, בתו של ג'ורג' חורש, יבואן לקסוס וטויוטה; וכלתו סינדי חורש, רעייתו של אנדרו חורש, המכהן כיו"ר רשת האופנה H&M ישראל; ענת שגיא-אלדר, מנהלת השיווק בלקסוס; ודנה קוחנסקי-אברס, מנהלת קשרי הלקוחות של המותג.

שרון טל, דנה קוחנסקי, רות דיין וענת שגיא אלדר / צלם: עידן שנאור
 שרון טל, דנה קוחנסקי, רות דיין וענת שגיא אלדר / צלם: עידן שנאור

עסק עם קבלה

מה עשה מוטי וייס, יו"ר קרן מרקסטון בישראל, במרכז לקבלה בתל-אביב? וייס הרצה על הצלחה בעסקים במסגרת מפגש בנושא עסקים גלובליים ורוחניות כגורם להצלחה בעסקים.

"צריך לנצל את ההזדמנויות שמגיעות אלינו כדי להצליח בעסקים, ולכך צריך אומץ וחוזק נפשי. כדי להבין שאנו עומדים בפני הזדמנות, יש לפתח את תחושת הבטן ולחפש את המשפט שיפיל את האסימון. כל מנהיג טוב צריך לדבר בגובה העיניים עם העובדים ועם הלקוחות, כדי שהם יכבדו אותו", אמר וייס.

אליהו ירדני, ראש המרכז לקבלה בישראל, הוסיף ואמר במפגש: "הקבלה מסבירה שאם יש לאדם הכנסה קבועה, אז הוא פנוי נפשית להתרכז בייעוד שלו ולהגשים את עצמו. עוד מבהירה לנו הקבלה שאם מגיע לפתחנו הספק בהצלחתנו - עלינו לסלקו מיד".

ירושלים של קרח

"ימבקרח" - מתחם החלקה חדש הושק אמש במתחם הסינימה סיטי בירושלים.

נכחו: משה ולאון אדרי, מבעלי הסינמה סיטי; אמנון מרחב, מנכ"ל עיריית ירושלים; יואב גלנט, סגן הרמטכ"ל לשעבר ומספר 2 ברשימה של משה כחלון; ציון תורג'מן, מנכ"ל חברת אריאל, ומוטי גמיש, סמנכ"ל החברה; עופר שחטר, מנכ"ל אריאל פרומול; אבי אדרי, סמנכ"ל סינמה סיטי ובנו של לאון; אודי בן-דרור, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים; אורלי פרידמן, בעלת רשת קליניקות לאסתטיקה רפואית; ואחרים.

 משה אדרי, יואב גלנט ולאון אדרי/ צלם: שמואל אדלר
  משה אדרי, יואב גלנט ולאון אדרי/ צלם: שמואל אדלר

הגביע של בירן

חברת היכלי הספורט תל-אביב-יפו נפרדה השבוע מיו"ר החברה, עו"ד דני בירן, שסיים 6 שנים בתפקיד. באו להיפרד בהיכל מנורה מבטחים בעיר: דיוויד פדרמן, מבעלי מכבי תל-אביב בכדורסל; שמעון מזרחי, יו"ר הקבוצה; נדב גרינשפן, מנכ"ל היכלי הספורט; שמואל פרנקל, יו"ר מנהלת ליגת ווינר בכדורסל; רון חולדאי, ראש העיר תל-אביב; וחיים לייבה, מנכ"ל העירייה.

בירן הלך הביתה לא לפני שקיבל גביע הוקרה וחולצה חתומה על-ידי שחקני מכבי. ועוד בספורט:

שמעון פרס חנך אתמול את היכל הטוטו החדש בחולון, במסגרת אירוע האולסטאר השנתי של מינהלת הליגה בכדורסל. הנשיא לשעבר קיבל באירוע זה גם פסלון (כדורסל מוזהב) על פועלו בתחום ספורט הכדורסל. העניקו לו: שמואל פרנקל; מוטי ששון, ראש עיריית חולון; ואיציק לארי, מנכ"ל הטוטו.

שמואל פרנקל, דיוויד פדרמן, דני בירן, רוני חולדאי ושמעון מזרחי/ צלם: שלום ענסי
 שמואל פרנקל, דיוויד פדרמן, דני בירן, רוני חולדאי ושמעון מזרחי/ צלם: שלום ענסי

קנדל מגויס למען הגליל

פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, הגיע השבוע לאוניברסיטת בר-אילן כדי להרצות בבית-הספר למינהל עסקים ולהיפגש עם הנהלת המוסד האקדמי: הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, נשיא האוניברסיטה; פרופ' יפה זילברשץ, המשנה לנשיא; ד"ר איל יניב, ראש בית-הספר למינהל עסקים. האחרונים ביקשו ממנו לקדם תמיכה כלכלית בפקולטה לרפואה בשלוחת בר-אילן בגליל.