עכשיו תורו של קרלוס סלים להתעניין ברכישת מילאן

נמשכות הספקולציות סביב עתידו של מועדון הפאר: אחרי הפרסומים בדבר קנייה אפשרית של המיליארדר הסיני וואנג ג'יאנלין - כעת העיתונות האיטלקית מפרסמת כי גם הטייקון המקסיקני מועמד לרשת את סילביו ברלוסקוני

קרלוס סלים / צלם: רויטרס
קרלוס סלים / צלם: רויטרס

נמשכות הספקולציות סביב עתיד השליטה על AC מילאן, קבוצת הפאר שמאמצע שנות ה-80 נמצאת בבעלות איל התקשורת סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר.

בסוף החודש שעבר פורסם כי חברת Dalian Wanda, שכבר רכשה 20% מהמניות של אתלטיקו מדריד הספרדית ונמצאת בשליטת המיליארדר הסיני וואנג ג'יאנלין - מנהלת מו"מ עם ה"רוסונרי" לגבי רכישה אפשרית של מניות מיעוט מהמועדון. כעט, גם שמו של קרלוס סלים המקסיקני - האיש השני בעושרו בעולם אחרי ביל גייטס, עם הון שמוערך על-ידי מגזין "פורבס" בכ-71 מיליארד אירו - מוזכר כמועמד לרכוש את מילאן. כך מפרסם העיתון האיטלקי "לה רפובליקה".

סלים, 75, כבר מחזיק במניות מיעוט בקבוצת הכדורגל ריאל אוביידו מהליגה השלישית בספרד (באמצעות חברת Grupo Carso שבבעלותו) ובמספר קבוצות נוספות מהכדורגל המקסיקני. על-פי הדיווח, הוא ינהל עם ברלוסקוני מו"מ על רכישת 30% ממילאן.

ברלוסקוני החליט לשנות את המבנה העסקי של מילאן בשנים האחרונות, גם מתוך מטרה לצמצם את ההפסדים הכבדים שהקבוצה גורמת לחברה שלו, פינאינבסט. בשנה האחרונה הצליחה מילאן להפחית את שכר שחקניה ב-32.5 מיליון אירו, אל סך של 151.3 מיליון אירו "בלבד" - אך עדיין סיימה את 12 החודשים עד ה-31 בדצמבר 2014 עם הפסדים של 15.7 מיליון אירו (ובשנה שלפני כן - 66.9 מיליון אירו).