כרטיסי האשראי של לאומי קארד יופצו במזרחי טפחות

חברת כרטיסי האשראי יוצאת מחוץ ללאומי, ונמצאת גם במגעים להסכם הפצה עם בנק אגוד

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד מנפיקה בראשונה את כרטיסיה מחוץ לבנק לאומי. לאומי קארד, בניהולו של חגי הלר, חתמה בסוף השבוע על הסכם להפצת כרטיסי האשראי שלה במזרחי טפחות, הבנק השלישי בגודלו בישראל.

בלאומי קארד מעריכים, שבעקבות ההסכם יונפקו עשרות אלפי כרטיסים חדשים של לאומי קארד ללקוחות מזרחי טפחות. לחברה יש 1.87 מיליון כרטיסי אשראי פעילים נכון לסוף 2014.ככל הנראה מזרחי טפחות לא יהיה הבנק האחרון עימו לאומי קארד תחתום על הסכם שכזה. ל"גלובס" נודע כי החברה גם נמצאת בימים אלה במגעים עם בנק אגוד להפצת כרטיסיה. בבנק אגוד סרבו להתייחס לידיעה.

בנקים נוספים עימם יכולה לאומי קארד לחתום על הסכמים הם בנק ירושלים והבנק הבינלאומי. לבנק הבינלאומי יש אמנם החזקה של 28% ממניות חברת כרטיסי האשראי כאל, אולם קבוצת הבינלאומי מפיצה גם את כרטיסי ישראכרט, ולכן לא מן הנמנע שתפיץ בעתיד גם את כרטיסי לאומי קארד. לעומת זאת, עם בנק הפועלים שבבעלותו ישראכרט, ועם דיסקונט, שבבעלותו כאל, סביר כי לאומי קארד לא תנהל מגעים.

מגעים ממושכים

מזרחי טפחות, שאין בבעלותו חברת כרטיסי אשראי (הבנק מחזיק 1% ממניות ישראכרט), יהיה כעת הבנק היחיד המציע ללקוחותיו כרטיסי אשראי של שלוש החברות הקיימות בשוק.

"מנקודת המבט של הלקוחות זה אומר שכל לקוח שלנו יוכל לבחור את הכרטיס שמציע את חבילת ההטבות שמתאימה לו, כאשר בנוסף הוא ייהנה מהטבות כחבר מועדון הלקוחות של מזרחי טפחות. אנחנו מרוצים מההסכמים הקיימים עם כאל וישראכרט, ואין לי ספק שגם ההסכם עם לאומי קארד יניב תועלת רבה לשני הצדדים", אמר אלדד פרשר מנכ"ל מזרחי טפחות.

"לאחר 15 שנים בהן ביססנו את מקומנו בענף על ידי התמקדות בשיווק כרטיסים ללקוחות לאומי והתחזקות בתחום הכרטיסים החוץ בנקאיים, הוספנו היום צלע שלישית ואסטרטגית באמצעות שיתוף הפעולה עם מזרחי טפחות", מסר הלר.

בין מזרחי טפחות ללאומי קארד נערכו מגעים מזה זמן רב לגבי שיתוף הפעולה. לבנק לא היה קל לבצע שיתוף פעולה שכזה, שכן בניגוד למותגים בחברות כרטיסי האשראי האחרות, המותג לאומי קארד מזוהה עם בנק לאומי ונושא את שמו, אך בסופו של דבר הגיעו הצדדים להסכמות, שכללו ככל הנראה גם עמלות אטרקטיביות לבנק מחברת כרטיסי האשראי בתמורה להפצת הכרטיס.

המהלך של לאומי קארד להפצת כרטיסיה מחוץ לבנק לאומי נעשה גם על רקע הקולות הנשמעים לדרוש מהבנקים למכור את חברות כרטיסי האשראי. אמנם לא ברור מה הסיכוי למהלך שכזה לקרות, בוודאי כל עוד בנק ישראל מתנגד לכך. ועדיין, חברות כרטיסי האשראי צריכות להיערך לאופציה של היום שאחרי, בו לא ייהנו מרוח הפצה בלעדית של בבנק השולט בהן.