בוטל חוזה גז מ"לוויתן" ב-1.2 מיליארד דולר לחברה פלסטינית

במסגרת ההסכם, עליו דווח בינואר אשתקד, חברת PPGC, שצפויה להקים בג'נין תחנת כוח, אמורה הייתה לרכוש כ-BCM 4.75 גז טבעי לתקופה של עד 20 שנה ■ כעת, בשל ההחלטה לפרק את מונופול הגז, בוטל החוזה

קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10
קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10

החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לפרק את מונופול הגז גובה מחיר משותפויות הגז הישראליות: אבנר , דלק קידוחים ורציו מדווחות הבוקר (ד') על ביטול החוזה לאספקת גז ממאגר "לוויתן" לחברת Palestine Power Generation.

בינואר אשתקד דיווחו שותפויות "לוויתן" על הסכם יצוא הגז לרשות הפלסטינית שהיקפו 1.2 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, חברת PPGC, שצפויה להקים בג'נין תחנת כוח, אמורה הייתה לרכוש כ-BCM 4.75 של גז טבעי לתקופה של עד 20 שנה.

השותפויות מסבירות במפורש כי ביטול החוזה נובע בשל אי-התקיימות התנאים המתלים, ובעיקרם אי-קבלת אישור רשות ההגבלים העסקיים, העיכוב באישור בפיתוח של הפרויקט ואי-קבלת האישורים הרגולטוריים הנוספים.

בעת חשיפת ההסכם נערך אירוע במלון אמריקן קולוני בירושלים, בו נכחו בין השאר שר האנרגיה הפלסטיני ד"ר עומר קיטאני, בעל השליטה בקבוצת דלק יצחק תשובה, יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר גדעון תדמור, מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו ונציגים מחברות נובל אנרג'י ורציו השותפות ביחד עם קבוצת דלק במאגר "לוויתן".

יצחק תשובה אמר באותו אירוע כי "אני מאמין שכלכלה חזקה ויציבה בין הצדדים תביא לשלום וליציבות לאזור כולו - וכולם ייהנו משגשוג כלכלי וצמיחה. השלום הוא עשייה משותפת, שיתוף פעולה כלכלי, כבוד ואמון הדדי. שיתופי פעולה כלכליים כדוגמת ההסכם שנחתם היום יעזרו לקרב בין המדינות ויתרמו לבניית בסיס לשלום. יהיה ניתן לייצר מקומות עבודה חדשים רבים, שיתוף פעולה בעסקים וביזמות - כל אלה יחברו את הרצון המשותף של כל הצדדים להגיע להבנות ולשלום".