לוקהיד מרטין חושפת: נשק לייזר קטלני שמחורר מטרות

צפו בתצוגת התכלית למערכת נשק חדשה וקטלנית: תותח קרני לייזר שניתן להתקין על מטוסים, ספינות ומשוריינים ולהשמיד בעזרתו ממרחק רב ובתוך שניות מספר גדול של מטרות נעות

לייזר שמחורר ספינות ADAM  לוקהיד מרטין / צילום: וידאו
לייזר שמחורר ספינות ADAM לוקהיד מרטין / צילום: וידאו

לוקהיד מרטין חשפה השבוע ניסוי במסגרתו הצליחו לעצור ולהשמיד מנוע של משאית באמצעות קרן לייזר. קרן הלייזר, בעוצמה של 30 קילוואט, המשוגרת ממערכת בשם "אתנה", הצליחה לשרוף את מנוע המשאית בשניות ספורות, אחרי ששוגרה ממרחק של 1.6 ק"מ.

מדובר במערכת קטנה וקלה ביחס למערכות הקיימות ובחברה מציינים כי על-פי תוצאות הניסוי, ניתן להציב אותה על מסוקים, מטוסים, ספינות וכלי רכב. כשהקרן תהפוך למבצעית, היא תוכל לבלום איומים כמו משאיות תופת ורכבים קרביים ומשוריינים של האויב בקלות רבה יותר ועם נזק סביבתי קטן במיוחד. ככל הנראה, גם כלי טיס שינמיכו טוס עלולים להיות מנוטרלים בידי המערכת החדשה.

בחברת לוקהיד מרטין ציינו כי הצלחת הניסוי מהווה שלב נוסף לאספקת מערכת מדויקת, איכותית וקלת-משקל ליחידות הלוחמות. בחברה מסבירים גם שהמערכת שצלחה את הניסוי, תהיה זולה באופן משמעותי ממערכות קיימות, מה שיאפשר למגוון רחב של צבאות לרכוש אותה, ולא רק העשירים שבהם, כפי שרמזו בחברה.