השנה שאחרי הפרישה - הטובה ביותר בהיסטוריה (הפיננסית) של בקהאם

כוכב הכדורגל הכניס 75 מיליון ד' ב-2014; לפי "פורבס", מייקל ג'ורדן מקדים אותו בדירוג ספורטאי העבר המכניסים ביותר; במקום ה-3: גולפאי לשעבר בן 85

דייויד בקהאם / צילום: רויטרס

דייויד בקהאם רושם את עונת השיא שלו מבחינה כלכלית - וזה קורה דווקא שנה אחרי שפרש ממשחק. כך מפרסם "פורבס". הכוכב האנגלי בן ה-39 רשם בשנת 2014 הכנסות של 75 מיליון דולר, כתוצאה משתי שותפויות עסקיות חדשות אליהן נכנס ביחד עם המפיק הבריטי סיימון פולר (מיוצרי "אמריקן איידול") - מהן קיבל 20 מיליון דולר.

המיזמים העסקיים המתפתחים של בקהאם יסייעו לו מן הסתם בהרמת העסק הספורטיבי העצום עליו הוא שוקד בשנתיים האחרונות - הקמת פרנצ'ייז ה-MLS החדש אותן הוא מתעתד להקים במיאמי.

בקהאם מדורג שני ברשימת ספורטאי העבר המכניסים שמפרסם "פורבס". את המקום הראשון תופס אגדת ה-NBA מייקל ג'ורדן, עם הכנסות של 100 מיליון דולר בשנת 2014, רובן המוחלט מההסכמים עם חברת נייקי עבור מותג נעלי הכדורסל "אייר ג'ורדן". מלבד נייקי, לג'ורדן הסכמים מסחריים עם ענקית המשקאות גייטורייד, עם אפר-דק, 2K Sports ועם Five Star Fragrances, חברה לממכר בשמים באינטרנט. בנוסף, הוא משמש כבעליה של קבוצת ה-NBA שארלוט הורנטס.

במקום השלישי ברשימת ספורטאי העבר המכניסים של 2014 מדורג הגולפאי האמריקאי בן ה-85 ארנולד פאלמר, עם הכנסה של 42 מיליון דולר, בזכות רשת של כ-500 חנויות שבבעלותו, רובן באסיה, ובנוסף רשת משקאות בארה"ב. את החמישייה הראשונה משלימים הגולפאי ג'ק ניקלאוס בן ה-75 עם הכנסה של 28 מיליון דולר, שעיקרה מפירמה לעיצוב מגרשי גולף שבבעלותו; ג'רי ריצ'רדסון, 78, לשעבר שחקן NFL - מדורג חמישי עם הכנסה של 23 מיליון דולר בשנת 2014, בזכות רשת מסעדות ואחוזים שהוא מרוויח מהבעלות החלקית שלו בקבוצת הפוטבול קרוליינה פנת'רס.

שני כוכבים "צעירים" יחסית שמצליחים להתברג ברשימה - שחקני ה-NBA שאקיל אוניל (מקום 6, הכנסה של 21 מיליון דולר) ומג'יק ג'ונסון (מקום 8, הכנסה של 20 מיליון דולר); פלה, כוכב הכדורגל הברזילאי, רשם בשנת 2014 הכנסה של 17 מיליון דולר והוא מדורג במקום התשייעי ברשימת "פורבס" לשנת 2014.