הטיפ היומי: חברה בשנת מבחן משמעותית - השוק אופטימי

אדידס היא שחקנית מובילה בשוק אטרקטיבי, שצפוי ליהנות בטווח הארוך ממספר גורמים תומכים מבניים

אדידס / צילום: רויטרס
אדידס / צילום: רויטרס

יצרנית ציוד הספורט Adidas נסחרת בגרמניה (סימול: ADS:GR) בשווי של כ-15 מיליארד אירו. אדידס היא אחת מיצרניות ציוד הספורט הגדולות בעולם והיא מפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב של ציוד ספורט, ומותגיה כוללים את מותג הדגל Adidas, מותג הספורט Reebok, מותג ציוד הגולף TaylorMade ומותג נעלי הנוחות Rockport.

2014 הייתה שנה קשה מאוד עבור אדידס, עם ירידה של כ-40% במנייתה. באמצע 2014 החברה פרסמה אזהרת רווח קשה, והורידה את תחזית הרווח הנקי שלה ל-2014 מ-880 מיליון אירו ל-650 מיליון אירו, ובנוסף היא הודיעה על דחיית היעדים שלה ל-2015. שתי הסיבות המרכזיות לכך היו חולשת מטבע ברוסיה בפרט ובמזרח אירופה בכלל, וירידה חדה בפעילות מותג הגולף, בשל חולשה בשוק ובעיות בניהול מלאים. מאז הספיקה אדידס לדווח על צפי להתאוששות ב-2015, ובנוסף דיווחה על כוונה להחליף את המנכ"ל שמכהן בתפקיד מ-2001.

אין הפתעות בתחזית החברה ל-2015, הכוללת צפי לצמיחה בשיעור חד-ספרתי בהכנסות בנטרול מטבע, וגידול של 7%-10% ברווח הנקי. הבשורה החיובית היא הצפי לשיפור מתון בשיעורי הרווח, אחרי שנה קשה במיוחד בהיבט זה ב-2014. מנגד, נוכחנו בעבר שתחזיות החברה אינן עומדות תמיד בקנה אחד עם המציאות, ועדיין לא ברור כיצד החברה תתמודד עם בעיות המטבע ועם הנזק ממותג TaylorMade. ב-26 במארס צפויה החברה להודיע על תוכנית אסטרטגית ארוכת-טווח.

אדידס היא שחקנית מובילה בשוק אטרקטיבי, שצפוי ליהנות בטווח הארוך ממספר גורמים תומכים מבניים. מנגד, הרבה שחקניות חדשות יחסית מנסות לזנב בחברות המובילות ולקחת נתח שוק. בעוד Nike מצליחה לשמור על מעמדה, אדידס מתקשה יותר להתמודד עם האתגר. 2015 תהיה שנת מבחן מאוד משמעותית עבור הנהלת אדידס והמנכ"ל החדש. התנהגות המניה בחודשים האחרונים מלמדת שהשוק די אופטימי.

מניית אדידס מתומחרת במכפיל רווח של 21 ל-2015 ו-18 ל-2016, דיסקאונט משמעותי יחסית לתחום. לדעתנו, המניה צפויה ליהנות מהשילוב בין הפעילות בשוק ציוד הספורט האטרקטיבי, בסיס ההשוואה הנמוך לאחר השנה המאתגרת וההחזרים הגבוהים לבעלי המניות. גם הפיחות המשמעותי באירו מהווה רוח גבית נוספת.

** ניר חצב, אופנהיימר

** הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.