גם מינהלת הליגה הבלגית שוקלת הקמת ערוץ טלוויזיה עצמאי

בדומה ליוזמה אותה בוחנים בישראל ועליה פורסם לראשונה ב"גלובס", ראשי ליגת הכדורגל בבלגיה בשיתוף עם חברת השיווק MP & Silva, מעוניינים להגדיל ההכנסות מזכויות שידור כבר בעונת 2015/16

ליאור רפאלוב קלאב ברוז' / צילום: רויטרס
ליאור רפאלוב קלאב ברוז' / צילום: רויטרס

האפשרות שבוחנת בימים אלו מינהלת הליגה בישראל להקמת ערוץ טלוויזיה לשידור משחקי ליגת העל, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", נבחנת במקומות נוספים באירופה.

האחרונה ששוקלת אפשרות דומה היא מינהלת הליגה הבלגית בכדורגל. לפי האתר insideworldfootball.com, המינהלת הבלגית בשיתוף חברת השיווק האיטלקית MP & Silva והחברה האמריקאית Screen Capital International, שוקלות להקים ערוץ טלוויזיה עצמאי לשידורי הליגה שיחל לפעול כבר בעונת המשחקים הקרובה (2015/16), במטרה להגדיל את ההכנסות שמייצרת הליגה מזכויות שידור.

לפי הדיווח באתר, MP & Silva שמחזיקה בזכויות השידור של הליגה הבלגית עבורן היא משלמת כ-70 מיליון אירו בעונה הנוכחית, מפסידה כסף - החברה הצליחה לייצר הכנסה של 65 מיליון אירו בלבד. בחברה האיטלקית מעריכים כי הקמת ערוץ טלוויזיה עצמאי עשויה להניב הכנסות גבוהות יותר, גם לערוץ ולגם בחלוקה לקבוצות עצמן.

ב-MP & Silva כבר פנו ל-Screen Capital International, החברה האמריקאית שבסיסה בבוורלי הילס, קליפורניה, שעשויה להיות המשקיעה העיקרית במיזם.

יש לציין כי בהולנד הוקם לפני מספר שנים ערוץ טלוויזיה עצמאי לשידורי הליגה, וב-2012 הוא נמכר תמורת מיליארד אירו לתאגיד פוקס של טייקון התקשורת האוסטרלי רופרט מרדוק.