יריד הצילום Tel Aviv Photo חוזר ליפו

צילום עכשווי, מקומות, אנשים, אינטראקציה ומציאות רבודה במפגש ישיר בין עשרות צלמים לקהל הרחב

יריד צילום / צילום: באדיבות אלכס ליטבק
יריד צילום / צילום: באדיבות אלכס ליטבק

בחירות 2015 בעין המצלמה יעמדו במוקד הגיליון הרביעי והחדש של מגזין צילום העיתונות הדיגיטלי והירושלמי "The Archive" שייסדו הצלמים אורי לנץ ואיליה יפימוביץ'. עד כה הופיעו שלושת הגיליונות הראשונים של המגזין: גיליון צוק איתן, גיליון חגים וגיליון ירושלים. כל אלה יוצגו יחד ביריד הצילום השנתי, שיתקיים השנה בפעם החמישית ב-26-28 במארס ביפו.

היריד מתארח לראשונה ב"עזה 13", חלל לאמנות רב-תחומית, בן 3 קומות וחצר, שבו מתנהל בית הספר אנקורי סטודיו. היריד נותן במה וחשיפה לעשרות צלמים צעירים וותיקים, המציגים את צילומיהם לקהל הרחב.

במרכז היריד תערוכות אמן יחיד וקבוצתיות. השנה תתקיים תערוכת יחיד של צלם המציאות הישראלית המוערך אלכס ליבק. לעומת הצילומים של ליבק, המתמקדים בסצנות אנושיות קטנות, הצלם איתן ויתקון יציג סדרת צילומים פוסט-אפוקליפטיים של העיר תל-אביב תחת מלחמה. הצילומים הם קולאז'ים של אתרים מזוהים ואייקוניים בעיר תל-אביב, בשילוב ערוך עם צילומים של ערים שניזוקו ממלחמות. ההרס בצילומים נראה בלתי נפרד, משתלב במציאות כנבואת אימים.

צלמת האופנה והדוקומנטרית מירב בן-לולו תציג פרויקט מתמשך "מאחורי הקלעים", בו היא מקיימת דיאלוג עם עולם האופנה ומתעדת רגעים אינטימיים, של שיח אישי, נוקב ונטול הגנות "המפשיט" את המצולמים מהשריון האופנתי. דימויים מתוך סדרה זו הוצגו וזכו בפרסים ואחרים כלל לא נחשפו לציבור עד כה.

יוזמות ומפיקות היריד, האוצרות דלית מרחב והילה תדמור הזמינו את הצלם הבלגי לוק דראטוואה. הוא יציג צילומים מתוך 3 סדרות המתעדות את ניו-יורק: "חלונות", "סאבוויי" ו"רחובות". בסדרה "חלונות" יצר דראטוואה חידוש טכנולוגי, אשר מציג מציאות רבודה בעזרת אפליקציה מיוחדת אשר סורקת את צילומיו.

הגלריה השיתופית לצילום "אינדי" תציג עבודות של 12 חברי הגלריה. הצלמת טלי אמיתי טביב תציג תערוכה באוצרות אישית והאוצרת ורה פלפול תציג פרויקט וידיאו ומיצב, שבו לוקחות חלק האמנית עדן מיצנמכר וילדה לונדונית בת 9. בין הצלמים המציגים אביבית סגל, אביר סולטן, אבישג שאר ישוב, אוהד צויגנברג, אורי לנץ, אורן זיו, אחמד גרבלי, אטף ספדי, אילן בשור, אילן שחם, איציק מור, איציק עמיאל, אלדד מאסטרו, אלי בצרי, אלמה מכנס-קז ועוד רבים וטובים.

מתחם עזה 13, יפו. חמישי: החל מ-19:00; שישי: 10:00-16:00; שבת: 10:00-19:00. הכניסה חופשית.