גיוס תרומות: ארוחת פסח לניצולי שואה נמצא בסכנת ביטול

זאת בעקבות הקושי לגייס מזון כשר לפסח עבור 300 הסועדים ■ העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה יוצאת בקריאה לגיוס תרומות

חג פסח מצות סדר / צלם :  thinkstock
חג פסח מצות סדר / צלם : thinkstock

העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה יוצאת בקריאה לגיוס תרומות כדי לקיים ארוחת פסח עבור כ-300 ניצולי שואה. הארוחה מתקיימת מדי שנה, בפסח ובראש השנה, והיא מושתתת על תרומות. הארוחה צפויה להיערך באולמי קסיופאה בהרצליה.

כ-200 אלף ניצולי שואה חיים בישראל, 50 אלף מתוכם חיים מתחת לקו העוני. העמותה, הפועלת בהתנדבות, נתקלה בקשיים בעקבות דרישת בעלי האולמות למזון כשר לפסח בלבד. לא מעט חברות קייטרינג ומסעדות ביקשו לתרום מזון לארוחה, אלא שאף לא אחד הציע מזון כשר לפסח.

הסוגייה הזו היא שמטילה את קיום הארוחה בספק, משום שבעלי האולמות לא מוכנים להכניס מזון לא כשר לפסח, למרות שהארוחה מתקיימת בצהריים ומסתיימת לפני כניסת החג.

לניצולים, אגב, חשיבות הכשרות היא אפסית.

לדברי העמותה, "הצענו לניצולים להתארח בבתי המתנדבים, אבל הם ממש מתחננים שנקיים את הסעודה".

בעמוד הפייסבוק העלה אריה, ניצול שואה בן 94, פוסט מרגש. "אני בן 94 ולבד לגמרי בעולם. אחת השמחות היחידות שיש לי הם האירועים של העמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה. יש עוד 300 ניצולי שואה כמוני שמחכים לאירוע הזה, ואנחנו לא רוצים ללכת לאנשים זרים ולהרגיש כמקבלי נדבות. כולנו, הניצולים, רוצים להיות עם אנשים כמונו. אני בן 94 וחצי. אני לא יודע אם אגיע לאירוע של ראש השנה".

כ-300 ניצולים צפויים להשתתף בארוחה. העלות המוערכת לכל אחד היא 250 שקל. ל-200 ניצולים נוספים משגרת העמותה ארוחות הביתה. בנוסף, כל ניצול מקבל מתנה שנאספת מתרומות. בראש השנה הצליחה העמותה לגייס ערכה בשווי של 1,500 שקל, שכללה קרמים, בקבוק יין, שוקולדים, בושם, תה וכדומה.

הקריאה היא לא לתרומות כספיות, אלא לתרומות ישירות לקייטרינג כשר לפסח ולמתנות שיועברו לניצולים. התרומות, מדגישים בעמותה, מגיעות ישירות לניצולים.

לפרטים ניתן לפנות דרך עמוד הפייסבוק "העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה" או במייל: help1945@gmail.com.