ההוצאה הממוצעת של ישראלי על ריהוט: 6,940 אלף שקל

כך עולה מסקר שביצע מכון גיאוקרטוגרפיה עבור איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים ■ 50% ציינו כי הם מעדיפים רהיטים מתוצרת הארץ

בין אם הודות למחירים שהתמתנו בענף הריהוט בעקבות התחרות הערה, ובין אם בעקבות צמצום הוצאות משקי-הבית, ההוצאה הממוצעת של הישראלים על ריהוט ביתי ירדה לכ-7,000 שקל בשנה - כך עולה מסקר שביצע מכון גיאוקרטוגרפיה עבור איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים.

הסקר נערך במהלך פברואר 2015 בקרב 1,000 משיבים בגיל 25 ומעלה, מנהלי משק-בית, המהווים מדגם ארצי ומייצג של כלל האוכלוסייה.

בשנת 2014 הוציאה משפחה בממוצע 6,940 אלף שקל על ריהוט לבית, זאת לעומת ממוצע של 8,350 נכון לשנת 2005 - ירידה של כ-27% בתוך עשור.

נתון זה משתלב עם ממצא נוסף שעלה מהסקר, ולפיו גורם המשיכה מספר אחת לרכישת רהיט חדש הוא המחיר: 63% מהנשאלים ציינו מחיר כסיבה לרכישה; 45% ציינו את איכות המוצר כסיבה העיקרית לרכישה.

אילו רהיטים אנחנו מעדיפים לקנות? 40% ממשקי-הבית התחדשו בשנת 2014 במערכת ישיבה חדשה, 26% התחדשו בארון או במערכת ארונות, 21% רכשו מיטה חדשה, ו-5% ממשקי-הבית הישראליים התחדשו במערכת ריהוט לחדר תינוקות.

מפרגנים לתוצרת המקומית?

50% מהמשיבים ציינו כי הם מעדיפים לקנות רהיטים מתוצרת הארץ, כאשר הסיבות המרכזיות העומדות מאחורי העדפה זו הן בין היתר התפיסה כי הריהוט הישראלי מותאם יותר לצרכים של הקונים (80%) והרצון לעודד ייצור ישראלי 'כחול-לבן' (47%).

מנגד, 8% מהנשאלים הצהירו כי הם מעדיפים לקנות ריהוט מיובא, כאשר הסיבה המרכזית להעדפה זו היא תפיסת איכות טובה יותר.

שאר הנשאלים חסרי דעה בהקשר זה.

קונים ומרוצים

84% מהנשאלים השיבו כי הם מרוצים עד מרוצים מאוד מהרהיטים שרכשו.

עוד עולה מהסקר כי 52% הישראלים מחליטים איזה ריהוט לקנות בעיקר על בסיס המלצה של חברים או מכרים, 24% מסתמכים על המלצות שקראו באינטרנט, ו-49% בוחרים את הפריט לפי התרשמות בחנות.

עד כמה הצרכנים מושפעים מפרסומים בשלטי חוצות, רדיו וטלוויזיה של חברות הריהוט? רק 2% מהמשיבים ציינו כי פרסומת ברדיו הובילה אותם לרכוש רהיט, 4% בלבד הושפעו בתהליך הרכישה משילוט חוצות, ו-11% הושפעו מפרסום בטלוויזיה.

פרסום בעיתונים מתברר כאפקטיבי יותר באופן יחסי: 17% ענו כי הושפעו בתהליך הרכישה מפרסומת לרהיטים שראו בעיתון.