לראשונה: העיתון הבריטי "גארדיאן" ממנה אישה לעורכת

קתרין וינר, כיום האחראית על זרוע העיתון בארה"ב ועל ההתרחבות הגלובלית שלו, תיכנס בקרוב לתפקיד

קתרין וינר מונתה לתפקיד עורכת העיתון "גארדיאן" הבריטי. המינוי של וינר מהווה היסטוריה, שכן היא האישה הראשונה שמתמנה לתפקיד. בתפקידה האחרון שימשה וינר כעורכת הראשית של הזרוע האמריקאית של ה"גארדיאן" והאחראית על ההתרחבות הגלובלית של גוף המדיה הבריטי.

וינר תחליף את העורך הוותיק אלן רוסברידג'ר, שמסיים קדנציה של 20 שנה. תחת כהונתו התמודד העיתון עם המציאות התקשורתית המשתנה, ובין היתר ניתן דגש על מעבר לפורמטים דיגיטליים ועל התרחבות לשווקים נוספים בחו"ל. ההתרחבות הזאת הביאה לא מעט הישגים ל"גארדיאן", והוא נחשב לאתר העיתונות השישי במספר הצפיות בארה"ב, על-פי נתוני קומסקור.

וינר הצטרפה לעיתון בשנת 1997 וכיהנה במשך שנה בתפקיד בארה"ב. קודם לכן היא ערכה את מגזין סוף השבוע של העיתון, ערכה פיצ'רים והייתה אחראית על פיתוח המהדורה של ה"גארדיאן" באוסטרליה.

פוליצר על חשיפת פרשת סנודן

וינר גם כתבה יחד עם השחקן אלן ריקמן את המחזה "קוראים לי רייצ'ל קורי" - הצגת יחיד על פעילה פרו-פלסטינית. ההצגה מבוססת, בין היתר, על דמותה של קורי, שנהרגה בתאונה על-ידי דחפור צה"לי בעת שניסתה למנוע בגופה הריסת בתים בגבול בין רצועת עזה למצרים. המחזה צפוי לעלות בקרוב במספר תיאטראות אוף-ברודווי, וזאת לאחר שהוצג בעבר במספר תיאטראות ברחבי העולם.

לפי נתונים של איגוד המדיה הבריטי, ה"גארדיאן" עומד על תפוצה של 180 אלף עותקים ביום. נתוני הטראפיק שלו נמצאים בעלייה, ובארה"ב הוא זינק ב-30% בשנה האחרונה.

העיתון גם זכה בפרס פוליצר (יחד עם "וושינגטון פוסט") על חלקו בחשיפת פרשת אדוארד סנודן.