אחרי כשנה וחצי: מנכ"ל מקאן דיגיטל, יוסי ארז, התפטר

את תחום הדיגיטל בקבוצת מקאן יוביל מעתה מאור חן, אך טרם נקבעה מתכונת הפעילות

מנכ"ל מקאן דיגיטל, יוסי ארז, התפטר מתפקידו - כך נודע ל"גלובס". בשלב זה טרם הוחלט אם ימונה למקאן דיגיטל מנכ"ל חדש, או שתחום הדיגיטל יפעל בפורמט שונה מזה שבו הוא פעל בקבוצה בשנים האחרונות.

קבוצת מקאן הייתה מחלוצות הפרסום הדיגיטלי - בחלק מהזמן דובר על הטמעה מוחלטת של הדיגיטל במשרד הפרסום, ובחלק אחר הופקד הפרסום הדיגיטלי בידי מקאן דיגיטל שפעלה כחברה נפרדת.

לאחר פרישתו של ארז, מי שאמור להוביל את תחום הדיגיטל בקבוצה הוא מאור חן, לשעבר שותף במשרד הפרסום הדיגיטלי אקליפטוס. חן אמור להצטרף למשרד בתחילת אפריל, אך טרם הוחלט אם ימונה למנכ"ל מקאן דיגיטל, האם מקאן דיגיטל יישאר בפורמט הנוכחי, או שמא חן יופקד על סוג של "סיירת מטכ"ל", כפי שמכנים זאת בכירים בקבוצה.

ארז הוא אחד מאנשי הדיגיטל הבולטים בשנים האחרונות בענף הפרסום. בעבר הוא כבר שימש כמנכ"ל מקאן דיגיטל, ויחד עם אורן פרנק ויוני קיש החל את המהפכה הדיגיטלית בקבוצת מקאן. תקופה קצרה לאחר מינויה של איריס בק למנכ"לית המשרד הוא פרש מהתפקיד, אך נשאר מעורב בקבוצה וקיבל עליו את ניהול הפעילות של חברת אדס מרקט (של הבעלים אילן שילוח) בשוק האמריקאי.

כשפרש לחלוטין מפעילות בקבוצת מקאן, היווה ארז מוקד להצעות מחלק ממשרדי הפרסום הבולטים. בצעד מפתיע חצה ארז את הקווים והחליט להצטרף למי שנחשב באותה עת ליריב המושבע של קבוצת מקאן - משרד הפרסום אדלר-חומסקי.

בתקופת כהונתו של ארז הפך אדלר-חומסקי לשחקן משמעותי בתחום, אך בהמשך באדלר הורידו את הרגל מהגז הדיגיטלי, מה שהביא את ארז לפרוש מהמשרד. התחנה הבאה שלו הייתה אפיזודה פוליטית קצרה, שבמסגרתה מונה ליועץ לענייני דיגיטל של יאיר לפיד, אבל אז נדחו הבחירות, וארז החליט לעבור לתחנה הבאה ולקבל על עצמו את תפקיד סמנכ"ל המכירות של וואלה.

ביולי 2013, עם פרישתו של אלדד וינברגר מתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל, השתכנע ארז לחזור לתפקיד. נראה כי אחת הסיבות המרכזיות לנכונותו לחזור הייתה ההנחה כי כמו בעבר ימשיך הדיגיטל להיות חוד החנית של משרד הפרסום. אמנם מי שהובילה את המהלך, איריס בק, כבר לא הייתה שם, אולם צילו הגדול של שילוח - אחד המאמינים הגדולים בפרסום בדיגיטל - עדיין מרחף במקאן, ויש להניח שארז סבר כי יהיה לו כר נרחב לפעילות שתביא לידי ביטוי את יכולותיו.

אולם נראה כי במקאן, בעידן הנוכחי, הדיגיטל הקריאייטיבי שאינו מדיד לא מהווה גורם חשוב במיוחד. הקבוצה היא אמנם שחקן משמעותי בתחום, אך הדגש שהיה לו בעבר נעדר כרגע, ולכן ארז העדיף לפרוש.

במקאן אמרו היום (ב'): "הצענו לארז מספר תפקידים בקבוצה, אך הוא כנראה מעדיף לפרוש. מאור חן יוביל את תחום הדיגיטל בקבוצה".

ארז אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "מקאן הייתה לי בית נפלא במשך הרבה שנים, והגיע הזמן להמשיך הלאה".