7 מרכזי מו"פ של חברות רב-לאומיות ישתפו פעולה בישראל

7 מרכזי פיתוח של חברות רב-לאומיות, הפועלות בישראל, ישתפו פעולה במשך שבוע ימים בכדי לפתח יוזמות טכנולוגיות חדשניות

IATI לוגו
IATI לוגו

נציגיהם של 7 מרכזי מו"פ בחברות רב לאומיות מובילות בעולם, בהן מוטורולה, מייקרוסופט, מארוול, דויטשה טלקום, סיטי בנק, קודאק ו-GE, יתקבצו השבוע, ויחד ישתפו פעולה ויפתחו מוצרים, זאת כחלק מה- Weekathon, שמתקיים זו השנה ה-3 בישראל.

מדובר על יוזמה של פורום מרכזי הפיתוח של החברות רב לאומיות באיגוד התעשיות המתקדמות, IATI, ארגון הגג של תעשיית ההיי טק והביומד בישראל. במהלך שבוע זה, מתכנסים מפתחים ומהנדסים מהחברות השונות לשבוע פיתוח מרתוני, מתוך מטרה לעבוד בצוותים משותפים ולפתח רעיונות חדשניים העשויים גם להוביל לשיתוף פעולה עתידי ביניהם.

כל מרכז פיתוח שלח 3-5 מתכנתים בכירים, מטובי המוחות בתעשייה, אשר מנותקים לגמרי ממהלך שבוע העבודה הרגיל שלהם ועובדים בקבוצות על הרעיונות למוצרים השונים. בתום שבוע העבודה, יציגו הקבוצות את הפיתוחים שלהן באירוע חגיגי בהשתתפות ראשי החברות ונציגים של החברות הרב לאומיות מחו"ל.

בין הפיתוחים: מסוק ללא טייס אשר יסייע למרדפים של כוחות הביטחון אשר יודע להיצמד למטרה ולאתר את מיקומה בכל רגע נתון. אפליקציית מובייל המזהה קרבה המציגה את פרטי המטוס ובכך ניתן לתת תמונה של מצב השמיים וכך למנוע התנגשויות מטוסים. מערכת גל ירוק לרכבי חירום המיועדת להתקנה על אמבלונסים וניידות, תסתנכרן לרמזורים ותאפשר תנועה רציפה לרכבי חירום. מעקב און ליין מהסלולרי לניטור נתוני תפקודים מהותיים אצל חולי ALS.

ארז צור מנכ"ל EMC ויורם יעקבי מנכל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט, המשמשים יו"רים משותפים של פורום החברות הרב לאומיות של IATI: "בישראל קיים מצבור נדיר של מעל ל-250 מרכזי פיתוח רב לאומיים, שמרכזים כאן חדשנות ויכולות ברמות הגבוהות ביותר. אנו מאמינים כי קיום של שיתוף פעולה שכזה בין המרכזים יכול להוציא מישראל את הבשורות הבאות בתחום הטכנולוגיה .