קהל שבוי: 45% פער במחירי ג'יימס ריצרדסון בין נתב"ג וחיפה

תחקיר "הכול כלול" עם סיון כהן בערוץ 10: סיגריות, שוקולד ומשקאות חריפים נמכרים בחנות הרשת בנתב"ג בעשרות אחוזים יותר מאשר בחנות הרשת בנמל חיפה ■ החברה: "מחירים מיוחדים לרגל פתיחת עונת ההפלגות"

דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון נתב"ג / צילום:  תמר מצפי
דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון נתב"ג / צילום: תמר מצפי

זה כבר ידוע שקיימים לעתים הפרשי מחירים בין חנויות שונות של אותה רשת בישראל, אבל לפנינו מקרה של ניצול ציני של קהל שבוי, תנועה ערה של קונים ומיתוס של המחירים הזולים ביותר בארץ.

לפי תחקיר שבוצע בתוכנית "הכול כלול" עם סיון כהן בערוץ 10, ישנם פערי מחיר של עשרות אחוזים במחירי מוצרים מובילים בחנות של ג'יימס ריצרדסון בדיוטי פרי בנמל התעופה בן-גוריון לבין חנות הרשת בנמל חיפה.

לפי הבדיקה, שלוותה גם במצלמה נסתרת, סיגריות נמכרות בפערים של עד כ-45% בין שתי החנויות: פטקט מרלבורו בנמל חיפה עולה 35 דולר, לעומת 60 דולר בחנות בנתב"ג. פאקט סיגריות פרלמנט בנמל חיפה עולה 37 דולר, לעומת 64 דולר בנתב"ג. 35 דולר לפאקט L&M בנמל חיפה, לעומת 55 דולר בנתב"ג; ופאקט סיגריות קאמל עולה בחיפה 35 דולר, לעומת 60 דולר בנתב"ג.

גם במחירי השוקולד והאלכוהול ישנם פערים בין שתי החנויות: מי שרוכש 3 חפיסות שוקולד בנמל חיפה מקבל שתי חפיסות במתנה, לעומת המבצע בנתב"ג שמחייב לרכוש 5 חפיסות שוקולד כדי לקבל שתי חפיסות במתנה.

המבצע במשקאות החריפים בנמל חיפה הוא - רוכשים בקבוק אחד ומקבלים את השני ב-50% מחיר. בנתב"ג תקבלו את הבקבוק השני רק ב-20% הנחה.

במצלמה הנסתרת תחקירנית "הכול כלול" שמעה מהמוכרות בנמל חיפה כי המחירים שלהם תמיד זולים יותר מנתב"ג, בעוד שרשת ג'יימס ריצ'רדסון מסרה בתגובה כי המחירים בנמל חיפה הם "מחירים מיוחדים לרגל פתיחת עונת ההפלגות".