השקיעה 120 אלף ש', עשתה אקזיט ב-56 מיליון

רויטל הנדלר, לאחר האקזיט באול ג'ובס: "הכסף עמד בבנק, הסתכלתי עליו, הוא הסתכל עליי, אמרתי לו, 'תודה שאתה פה', ולא היה לי שום צורך לגעת בו" ■ עכשיו פניה ליזמות טכנולוגית חברתית ■ ראיון מיוחד ל"ליידי גלובס"

עד כמה שהדבר יישמע מוזר, היום שבו היא הפכה למיליונרית לא היה היום המאושר בחייה של רויטל הנדלר. "כשקיבלתי את ה-sms שהכסף נכנס לבנק, הייתי גרושה ובבית חולים. בן זוגי לשעבר היה בחו"ל, ההורים שלי וכל המשפחה המורחבת גם היו בחו"ל, ואני מאושפזת עם דלקת בכליה. בטיבט נותנים לילד שוקולד ואז סטירה, אז זה היה השוקולד והסטירה שלי.

"מובן ששמחתי שנכנסו לי מיליונים לחשבון, אבל על מיטה בבית חולים הכול נראה אחרת. אולי זה שמר עליי עם הרגליים על הקרקע - לא עפתי, הכסף לא חרפן אותי. מה שקרה היה דבר מדהים: כאילו הכסף עמד בבנק, הסתכלתי עליו, הוא הסתכל עליי, אמרתי לו, 'תודה שאתה פה', ולא היה לי שום צורך לגעת בו".

המראה של הנדלר, 40, אינו מסגיר את העובדה שעשתה אקזיט והפכה מיליונרית. אול ג'ובס, אתר הדרושים שהקימה לפני עשור בהשקעה של 100 אלף דולר, נמכר לפני כ-7 שנים לחברת הד האנטרס - 75% לפי שווי של 18.5 מיליון דולר - והפך אותה ל'מסודרת'. היא השקיעה מכספה פחות מ-120 אלף שקל - הסכום ששם כל אחד מהמשקיעים שלה, הרצל עוזר, ניר אריאל וגדי שבדרון, שהיה אז בעלה. את הכסף שהיה חסר לה הורידו מהמשכורות שלה כמנכ"לית.

הנדלר מדברת על מגמה חדשה: חברות סטארט-אפ שרותמות את הטכנולוגיה לפתרון בעיות אמיתיות, בניגוד לבעיות של החברה המערבית השבעה: "אנחנו רגילים להסתכל על הקהלים שכבר משלמים, שיש להם, אבל זה כל-כך לא נכון. יש המון עניים בעולם שמספיק שתיקח מהם דולר, ואתה מיליונר".