קבוצת Coface נכנסת לשוק ביטוחי האשראי לטווח קצר

ז'אן-מארק פילו, מנכ"ל Coface העולמית: "העסקים הישראלים השכילו ומיטיבים להתמודד עם התנודות בכלכלה העולמית והם נמצאים היום במצב פיננסי בריא. הניסיון שיש לקופאס עם גביית החוב בישראל הוא חיובי"

קרנות / צילום: טינקסטוק
קרנות / צילום: טינקסטוק

מתחרה שלישית נכנסת לשוק ביטוחי האשראי לטווח קצר בישראל: קבוצת Coface העולמית הודיעה כי היא נכנסת לפעול בתחום ביטוחי האשראי בישראל לאחר שקיבלה לאחרונה אישור רגולטורי לפעול בתחום. מהחברה נמסר עוד כי בראש השלוחה הישראלית יעמוד כרמינה מנדולה, מנהל מהחברה הבינלאומית שקודם להגיעו לתפקיד מנהל השלוחה בישראל (במעמד של Country Manager), הוא כיהן כ-CFO של אזור הים תיכוני, המזרח התיכון ואפריקה של קופאס.

לדברי ז'אן-מארק פילו, מנכ"ל Coface העולמית, "העסקים הישראלים השכילו ומיטיבים להתמודד עם התנודות בכלכלה העולמית והם נמצאים היום במצב פיננסי בריא. הניסיון שיש לקופאס עם גביית החוב בישראל הוא חיובי. לשוק הישראלי יש פוטנציאל עסקי חזק, העבודה הישירה מול לקוחותינו בביטוח האשראי תאפשר לנו לתת מענה קרוב ומותאם יותר לקהל לקוחותינו הישראלי. הידע שלנו על השוק המקומי, יחד עם נוכחות בינלאומית נרחבת, מגוון מוצרים חדשניים וערוצי הפצה וניהול סיכונים זהירים, יאפשרו לנו לתרום לפיתוח העסקי והמסחרי של חברות ישראליות מקומיות, ללא קשר לגודלן".

קופאס היא שחקן בינלאומי בתחום ביטוח האשראי שמספק לחברות פתרונות שנועדו להגן מפני הסיכון של פשיטת רגל אפשרית של לקוחותיהן, הן בשוק המקומי בו הם פועלים והן בשווקי יצוא. בקופאס כ-4,440 עובדים, והיא סיימה את 2014 עם מחזור עסקי של כ-1.4 מיליארד אירו. בחברה מציינים שהיא "פועלת ב-98 מדינות בצורה ישירה ובלתי-ישירה כשהיא מבטחת עסקאות של כ-40,000 חברות בלמעלה מ-200 מדינות בעולם".

הפעילות החדשה בישראל היא חלק ממהלך שמקדמת קופאס, שבינואר 2014 החלה לפעול בתחום ביטוח האשראי בקולומביה, ובדצמבר אותה שנה החלה לפעול בתחום זה במרוקו. כמו כן, כפי שמציינים בחברה, היא גם פתחה סניפים מסחריים בפיליפינים ובקזחסטן וחתמה על שותפות מסחרית בסרביה.

כיום ישנן מספר חברות ביטוח שפעילות בתחום ביטוחי האשראי וסיכוני סחר חוץ בשוק המקומי: אשרא הממשלתית שנותנת פתרונות ביטוח אשראי לטווח ארוך, וב.ס.ס.ח. שבבעלות הראל והיולר הרמס הבינלאומית, וכלל ביטוח ביטוח אשראי שבבעלות כלל ביטוח וקבוצת אטרדיוס הבינלאומית.

לקופאס יש כבר היכרות עם השוק העסקי בישראל מעצם היותה בעלים בחברת המידע העסקי BDI קופאס. כמו כן, לפני כ-7 שנים בחנה קופאס כניסה לתחום הפקטורינג בישראל. או אז דווח כי החברה בוחנת הקמת חברת פקטורינג במשותף עם בנק לאומי.