ניצחון לאתרים: אחד המוסכים האחרונים בנמל ת"א יפונה

ביהמ"ש דחה את בקשתו של בעל מוסך בנמל לעיכוב ביצוע פסק דין שניתן נגדו לפינוי המוסך ■ חברת אתרים תוכל לפנות אותו מהמקום עד 20 באפריל

נמל תל אביב / צלם: מץ 76
נמל תל אביב / צלם: מץ 76

פינוי מבני התעשייה הישנים הפועלים בנמל תל אביב מגיע לישורת האחרונה: בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשתו של בעל מוסך בנמל לעיכוב ביצוע פסק דין שניתן נגדו, לפינוי המוסך. המשמעות היא כי חברת אתרים תוכל לפנות אותו מהמקום עד 20 באפריל.

בינואר האחרון קבע בית משפט השלום בהרצליה כי על דרור יעקובוביץ, דייר מוגן במוסך, לפנות את המוסך שהוא מנהל במתחם "מגרשי התערוכה הישנה" בנמל תל אביב עד 20 באפריל וכנגד קבלת דמי פינוי בסך 1.8 מיליון שקל מחברת אתרים. זאת בנוסף לתשלום הוצאות משפט בסך 30 אלף שקל.

יעקובוביץ הגיש בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין, בדרישה להמתין עם פינויו עד להכרעה בערעור שהגיש שבו טען כי פסק הדין מנוגד לחוק הגנת הדייר. לטענתו, אביו שכר את הנכס בשכירות מוגנת עד 1961 והוא עצמו עובד במוסך יותר מ-40 שנה. לדבריו, פינוי הנכס יגדע את מקור הפרנסה היחיד של משפחתו והוא יתקשה למצוא פרנסה בגיל 63. בנוסף הוא מכחיש כי הוצע לו סידור חלופי וטוען כי סירובו לקבלת פיצוי כספי סביר, מאחר שמדובר בסכום שלא יאפשר לו לרכוש נכס חלופי. לטענתו עלול להיגרם לו נזק בלתי הפיך בעוד שלחברת אתרים לא ייגרם כל נזק למעט אובדן דמי שכירות.

חברת אתרים התנגדה לבקשה וטענה באמצעות עוה"ד בנג'י לבנטל והגר אסף, ממשרד גדעון פישר ושות', כי יעקובוביץ מנסה לכפות עליה הסדר לשכירות משנה ולמעשה סכום פיצוי גבוה יותר באמצעות הערעור, למרות שגם הוא סבור כי עצם פינוי הנכס אינו שנוי במחלוקת. לטענתה המחלוקת האמיתית היא על גובה סכום הפיצוי, למרות שהפיצוי שנפסק ליעקובוביץ היטיב איתו משמעותית מאחר שהיה גבוה מזה שקבע מומחה מטעם בית המשפט.

לטענת אתרים הטענה שלא ייגרם לה נזק מלבד אובדן דמי שכירות מוטעית, מאחר שיעקובוביץ הוא מאחרוני בעלי העסקים שפונו מהמתחם, שהנכסים בו הוסבו משימושי תעשייה לבילוי ופנאי. עיכוב פינוי הנכס, לטענתה, עשוי לגרור עיכובים בהשלמת פיתוח המתחם כולו ויש להביא בחשבון התקשרויות להשלמת עבודות הפיתוח במתחם שנעשו בין היתר על בסיס מועד הפינוי הצפוי.

שופט המחוזי בת"א חגי ברנר החליט לדחות את הבקשה, לאחר שהתרשם כי סיכויי הערעור אינם גבוהים במידה שמטה את הכף לטובתו. "אין להתעלם מכך שהפינוי הותנה בתשלום סך של 1.8 מיליון שקל המהווה ארבעה שלישים משווי דמי המפתח בגין הנכס", קבע, "ביהמ"ש אף הגדיל את הסכום ביחס לחוות דעתו של המומחה מטעמו שסבר כי הסכום הראוי נמוך יותר. תשלום זה מאזן את הפגיעה שתיגרם למבקש מחמת פינויו, גם כשאנו משווים לנגד עינינו את העובדה שמדובר במוסך שעליו מקור פרנסתו של המבקש מזה עשרות שנים".