אימיון פארמה תפתח גם קרם לכאב נוירופתי

הטכנולוגיה פותחה על ידי פרופ' שמעון בניטה מבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית

ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

חברת אימיון פארמה הודיעה על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברת יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית, לפיתוח משותף של קרם לטיפול בכאב נוירופתי (כאב הנובע מנזק לעצבים).

הטכנולוגיה פותחה על ידי פרופ' שמעון בניטה מבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית. לאימיון יש כבר בצנרת המוצרים טכנולוגיה בתחום הטיפול בסרטן וכן טכנולוגיה אותה עד לאחרונה החשיבה כפחות מרכזית לפעילותה, בתחום הכאב הנוירופתי.

החברה מסרה בעבר כי ברצונה למסחר טכנולוגיה זו, ולממן באמצעותה את הפיתוחים בתחום הסרטן. כעת מעריכה החברה כי הטיפול בכאב בשילוב של הטכנולוגיה הקיימת של החברה בתחום זה יחד עם הטכנולוגיה של בניטה המאפשרת יעילות של הטיפול כאשר הוא ניתן בתצורת קרם, ישדרג את המוצר וגם יאפשר הארכה של הפטנט.

אימיון עדיין מחפשת שותף למסחור המוצר, ככל הנראה שיתוף הפעולה הזה נדרש כדי להפכו לאטרקטיבי. החברה מעוניינת למצוא שותף למסחור עד סוך הרבעוןה שני של 2015, כלומר תוך שלושה חודשים. המוצר מוכן לכניסה לניסויים קליניים והוא מוגדר בארה"ב כמוצר למחלת יתום בתת-התחום של כאב נוירופתי המופיע כסיבוך של המחלה שלבקת חוגרת. הגדרת תרופת יתום ניתנת לתרופות למחלות נדירות אשר אין להן היום טיפול ראוי, ומאפשר למפתחי המוצר הקלות בתהליך ניסוי ורישום התרופה וכן תקופה נוספת של בלעדיות בלי קשר לתפוגת הפטנט.

אימיון פארמה נסחרת לפי שווי של 33 מיליון דולר בנאסד"ק, לאחר שמנייתה איבדה 745 משוויה בשנה האחרונה.