רשות השידור חוסכת: לא פרסמה מודעת אבל לשמוליק רוזן

הסיבה: מאז שרשות השידור נכנסה לפירוק, בוטל פרסום בעיתונות של מודעות האבל על מותם של עובדי הרשות ■ העובדים זועמים: "האיש הוא חלק מאבני-היסוד של המקום, היית מצפה לכבוד אלמנטרי"

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

זעם בקרב עובדים ברשות השידור על כך שגוף השידור הציבורי לא פרסם מודעת אבל על מותו של שמוליק רוזן ז"ל, החידונאי והפזמונאי הנודע שהלך השבוע לעולמו. הסיבה לכך היא נוהל חדש שהונהג מאז נכנסה רשות השידור לפירוק והוא ביטול מלא של פרסום בעיתונות של מודעות האבל על מותם של עובדי הרשות, גימלאיה ובני משפחותיהם.

"שמוליק רוזן, מעבר להיותו עובד מהמניין, הוא מוסד", אמר אחד העובדים בקול ישראל לגלובס. "האיש הוא חלק מאבני-היסוד של המקום, מהמסד. היית מצפה לכבוד אלמנטרי. מאזינים אפילו התקשרו לרדיו אתמול לשאול אם יש הסעות להלוויה מרוב שהוא היה קרוב ללבם. העובדים מאוד התמרמרו כשהתברר כשלא תתפרסם מודעת אבל, זה כבוד אלמנטרי לאדם שהיה פה במשך עשרות שנים".

רוזן, בן 89 במותו, החל לעבוד ברדיו עוד לפני קום המדינה והצטרף לקול ישראל כבר בשנת 1948. לאורך שנים הגיש וערך שורה ארוכה של תוכניות, בעיקר חידונים, כשהמפורסמת שבהם הוא "קפד ראשו" אותה הגיש עד סמוך למותו.

מרשות השידור נמסר, כי "רשות השידור נמצאת במצוקה תקציבית קשה שגררה מספר צעדים, מחויבי המציאות. בין היתר ביטול הוצאות מודעות האבל, שעלותן הגיעה למאות אלפי שקלים בשנה. מדובר בצעד מערכתי כולל, שאינו מבדיל בין אדם לאדם".