עשירי-העל קבעו: אלה המסעדות הטובות ביותר בעולם

מגזין סגנון החיים "Elite Traveler" שמחולק במטוסי נוסעים פרטיים ערך את הסקר ■ ארה"ב עקפה את צרפת עם 19 מסעדות טובות מול 14 לצרפתים ■ ניו-יורק הניבה 9 מ-100 המסעדות המעולות ■ ומי לא נכנס לרשימה?

מסעדה / צילום אילוסטרציה: תמר מצפי
מסעדה / צילום אילוסטרציה: תמר מצפי

מהי המסעדה הטובה בעולם, לפחות לטעמם של עשירי-העל? לפי סקר שנתי של 100 המסעדות הטובות ברחבי תבל, בתואר הנחשק זכתה Alinea בשיקאגו - הזוכה במקום הראשון זו השנה הרביעית ברציפות. את הסקר ערך מגזין סגנון החיים Elite Traveler שמחולק במטוסי נוסעים פרטיים, והשתתפו בו 4,000 מהקוראים.

17 מוסדות חדשים נכנסו לדירוג הבינלאומי ל-2015, אף אחד מהם לא מלונדון, למרות גל של פתיחות מסעדות בעיר בשנים האחרונות. ארה"ב עקפה את צרפת, עם 19 מסעדות טובות מול 14 לצרפתים. ניו-יורק הניבה 9 מ-100 המסעדות המעולות, עם Eleven Madison Park במקום הגבוה ביותר, הרביעי. פריז תרמה לרשימה 8 מסעדות, ולונדון תרמה רק 5.

ככלל, עשירי-העל בעולם מאבדים את התיאבון שלהם למסעדות בבריטניה. מספר המוסדות הקולינריים הבריטיים ברשימה צנח ברבע, וכל מסעדה בריטית ירדה בדירוג בהשוואה לסקר הקודם. מבין שמונה המסעדות הבריטיות שדורגו השנה, רק אחת הגיעה לעשר הגדולות - "הברווז השמן" בבריי, שירדה שני מקומות בדירוג למקום החמישי. דירוג המסעדות הבריטיות ירד ב-16 מקומות בממוצע. 4 מסעדות - Alain Ducasse בדורצ'סטר, Zuma ו- Nobu בלונדון ו-The Waterside Inn בבריי - נשרו השנה מהדירוג.

בדירוג החדש, Ledbury מנוטינג היל (לונדון) ירדה שלושה מקומות בדירוג, ל-12. Dinner של הסטון בלומנטל ירדה שני מקומות ל-25, Gordon Ramsay ירדה שמונה מקומות ל-32 ו- Le Gavroche של מישל רו הבן צנחה 19 מקומות - ל-93. מארגני הסקר מסרו שלמרות ירידתה של לונדון בדירוג הכללי, היא עדיין עקפה ערים אחרות שהיו בהן יותר מסעדות עם כוכבי מישלן.

מבקר המסעדות היריב פיטר הרדן, ממייסדי מדריך המסעדות Harden's Guide, מיהר להיחלץ להגנת לונדון. "המכנה המשותף של משתמשי מטוסים פרטיים הוא כנראה שיש להם יותר כסף מאשר חוש טעם, והם הולכים אחרי אופנה יותר מאשר מהות", הסביר.

הארדן לא ביכה את נשירתה מהדירוג של מסעדת Alain Ducasse בדורצ'סטר - שהוא מתאר כ"מקדש אוכל תפל עם תפריט לא מאתגר ומחירים בסטרטוספירה" למרות שלושה כוכבי מישלן שלה. הוא כן מצטער על הבחירה השמרנית של קוראי מגזין סגנון החיים.

"Hedone בצ'יזוויק הופכת לאחת המסעדות המלהיבות בבריטניה, אבל חבורת נוסעי המטוסים הפרטיים הזו כנראה לא מגיעה לאזור הזה בלונדון בדרכה מהיתרו לבלגרוויה (שכונת היוקרה בעיר)", הוא הגיב בלגלוג.

מחוץ ללונדון, Belmond Le Manoir aux Quat'Saisons של ריימון בלן באוקספורשייר צנחה 31 מקומות בדירוג ל-61. הצונחת הגדלה ביותר, 52 מקומות, הייתה Restaurant Andrew Fairlie בגלניגלז, כעת במקום ה-98.

המסעדות המעולות בעולם
 המסעדות המעולות בעולם