אזורים ומשפחת רחמים מוכרות את בית ליסין בכ-273 מיליון שקל

בכוונת הרוכשים לקדם במקום את בנייתו של פרויקט מגורים בגובה 28 קומות, שיכלול 86 דירות מעל 6 מרתפי חניה

בית ליסין / צילום: תמר מצפי
בית ליסין / צילום: תמר מצפי

אחד מנכסי הנדל"ן הבולטים בתל אביב נמצא בשלבים מתקדמים לקראת מכירה. מדובר במתחם בית ליסין הממוקם ברחוב וייצמן בתל אביב בו מחזיקה חברת אזורים הציבורית בשליטתו של הרשי פרידמן יחד עם משפחת רחמים.

לאחר משא ומתן ארוך, שהגיע לשיאו ביום שישי האחרון נחתמו הבנות לביצוע העסקה בעבור 273 מיליון שקל. על פי ההבנות שהושגו, ימכרו אזורים ומשפחת רחמים את המתחם לחברה פרטית בשם "גינדי-פרידמן" שנמצאת בבעלות אייל פרידמן ואשתו טל פרידמן שהיא ביתו של איש העסקים משה גינדי, יחד עם מספר משקיעים השותפים גם הם בעסקה בהיקף של 50% מהזכויות. בעסקה תיווך שרגא פריד מסוכנות התיווך צמרת אביב.

פרידמן אישר היום כי נחתמו הבנות לביצוע העסקה ובכוונת החברה הפרטית והמשקיעים לקדם במקום את בנייתו של פרויקט מגורים בגובה 28 קומות, שיכלול 86 דירות מעל שישה מרתפי חניה. גם בעלי מחצית מהזכויות, משפחת רחמים אישרו את הפרטים. "הייתה חתימה ביום שישי", אמר היום ל"גלובס" שאול רחמים, "אבל עדיין יש הרבה פרטים ותנאים שצריכים להיסגר. אני חושב שתוך כחודשיים נדע אם העסקה תיסגר סופית".

מתחם בית ליסין משתרע על שטח של כ-3.5 דונם ברחוב ויצמן 30-34 ופינת רחוב זיכרון יעקב במרכז העיר, מרחק הליכה קצר מכיכר המדינה. נכון להיום קיים על המגרש נכס מניב המאכלס בין היתר מספר בנקים, בית קפה ואת התיאטרון. נכס זה, בהיקף כ-3,000 מ"ר בנוי, מניב לבעליו כ-4.5 מיליון שקל בשנה ועל פי התוכנית הוא עתיד להישאר במקומו. לצד המבנה הקיים, יש עוד חלקת קרקע שאיננה בנויה עליה פועל מגרש חניה ברחוב זיכרון יעקב. על מגרש זה מתוכנן להיבנות פרויקט המגורים בהיקף של כ-13.5 אלף מ"ר בנוי. מדובר באחת מפיסות הקרקע היקרות ביותר בישראל.

נזכיר כי בעבר פורסם כי המיליארדר טדי שגיא ניהל משא ומתן לרכישת הנכס בעבור כ-268 מיליון שקל, אולם ככל הנראה העסקה לא הבשילה לכדי חתימה. את מתחם בית ליסין מכרה ההסתדרות בשנת 2000 לקבוצת משקיעים פרטיים תמורת 14.2 מיליון דולר. נכון להיום קיימת תב"ע מאושרת על המגרש, תב"ע שתכנן האדריכל משה צור.

בחברת אזורים סירבו להתייחס הבוקר לנושא.

מתחם בית לסין הוא אחד מהמתחמים הנחשקים בתל אביב ובמהלך השנים האחרונות ניהלו מספר חברות ויזמי נדל"ן מגעים לרכישתו. אחת הבעיות שעיכבו בשנים האחרונות ביצוע עסקה במתחם הייתה קרן התקשורת של משרד הביטחון שעברה בסמוך, עובדה שהטילה מגבלת גובה על הבנייה באזור. אולם, בעיה זו נפתרה בעקבות הסכם שנחתם בין משרד הביטחון לעיריות תל אביב ונתניה, על פיו הקרן תוסט ממסלולה הקיים. בעיה נוספת שהטילה צל על קידום הפרויקט הייתה מאבק על גובה היטל השבחה בפרויקט אל מול עיריית תל אביב-יפו וגם חשש כבד מתביעות פיצויים של תושבים או בעלי נכסים הגובלים בתוכנית. נציין כי גם בעיות אלו נפתרו בסופו של דבר כאשר סכום היטל ההשבחה הופחת בסופו של דבר מחד, והעובדה שחלפו שלוש שנים מיום אישור התוכנית הסיר את החשש מהתנגדויות בשל העובדה שמועד הגשתן האפשרי חלף.