הרשת החברתית: כס הברזל של שמעון פרס

מה עשה הנשיא לשעבר בתערוכת סט הצילומים של "משחקי הכס"?

כס הברזל של פרס

הנשיא לשעבר שמעון פרס צבר מספיק שנים בפוליטיקה הישראלית כדי לדעת דבר או שניים על מאבקי שלטון. ביום חמישי בערב הוא הגיע לנמל תל-אביב כדי לצפות בתערוכת סט הצילומים של סדרת הלהיט "משחקי הכס", שנפתחה לציבור הרחב היום (א'). אל פרס התלוו מת'יו גולד, שגריר בריטניה בישראל, ורון אילון, מנכ"ל yes, שבה משודרת הסדרה.

אוצרת התערוכה, אלנה לוונת'ל מרשת HBO שיצרה ומשדרת את הסדרה, הגיעה במיוחד מארה"ב והנחתה את סיור האח"מים.

לפני כן, נפגש פרס עם עו"ד טל אורן, מנכ"לית נמל תל-אביב, ועם זאב אייזיק, המפיק והבעלים של האנגר 11 בנמל.

אורן, פרס ואייזיק / צילום: רפי דלויה
 אורן, פרס ואייזיק / צילום: רפי דלויה

מזרחי-טפחות מטפחים

בנק מזרחי-טפחות ערך בשבוע שעבר טקס חלוקת מלגות ל-10 סטודנטים יוצאי העדה האתיופית, שלומדים באוניברסיטה העברית בירושלים. היקף המלגות הוא 100 אלף שקל.

מדובר בשיתוף-פעולה בין הבנק לבין תוכנית פוירשטיין, שאחראית למיון ובחירת הסטודנטים הזכאיים למלגה, ותורמת לקידום ההשכלה הגבוהה בישראל.

פרופ' רוני פרידמן, סגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים באוניברסיטה העברית, הודה בשם האוניברסיטה לבנק, שהתמיכה שלו עוזרת לסטודנטים להתמקד ולהצליח בתוכנית הלימוד.

בטקס השתתפו, בין השאר: אלדד פרשר, מנכ"ל הבנק; ריטה רובינשטיין, סמנכ"לית משאבי אנוש ומינהל; פרופ' רוני פרידמן; דר' ענת קגן, מנהלת תוכנית פוירשטיין; והסטודנטים.

פרשר, רובינשטיין ופרידמן / צילום: אבשלום ששוני
 פרשר, רובינשטיין ופרידמן / צילום: אבשלום ששוני

היה שלום, מר גולד

יומנו של מת'יו גולד, השגריר היוצא של בריטניה בישראל, עמוס לאחרונה בשלל אירועי פרידה. גם ארגוני הבוגרים של אוניברסיטאות העלית הבריטיות אוקספורד וקיימברידג' הגיעו בשבוע שכבר להיפרד ממנו, באירוע שנערך ביוזמת עו"ד גדעון פישר, נשיא ארגון הבוגרים של אוניברסיטת קיימברידג' בישראל, בבית השגריר ברמת-גן, בו נכחו כ-100 בוגרי האוניברסיטאות.

פישר ציין בדבריו כי מדובר באחד המועדונים היוקרתיים ביותר בארץ, והודה לשגריר על תקופת כהונה של למעלה מ-4.5 שנים.

פישר, גולד והבוגרים / צילום: שגרירות בריטניה
 פישר, גולד והבוגרים / צילום: שגרירות בריטניה

בטיחות תחילה

דני גולדשטיין, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי, העניק לניר שרצקי, מנכ"ל איתוראן, תו תקן ראשון מסוגו בקטגוריית מערכות ניטור נתוני נסיעה ונהיגה עבור מערכת "איתוראן SAFETY", שפיתחה החברה. המערכת מנטרת את התנהגות הנהג ואופי הנהיגה ברכב, ומשמשת כעין "קופסה שחורה" שמאפשרת תחקור ושחזור מדויק של תאונה וכל האירועים שקדמו לה.

שרצקי וגולדשטיין העריכו בטקס, שנערך ביום חמישי האחרון, כי השימוש במערכת יקטין את הסיכון לתאונות דרכים, שהפכו למכת מדינה.

באירוע נכח גם שי סופר, המדען הראשי במשרד התחבורה.

דני גולדשטיין, שי סופר וניר שרצקי / צילום: מורג ביטון
 דני גולדשטיין, שי סופר וניר שרצקי / צילום: מורג ביטון

יהלומים כשרים לפסח

ביום חמישי האחרון, רגע לפני החג, התכנסו מאות מחברי בורסת היהלומים להרמת כוסית חגיגית.

שמואל שניצר, נשיא הבורסה ליהלומים, אירח את הרב אלימלך פירר, חתן פרס ישראל לשנת תשנ"ז; את הרב ישראל מאיר לאו; רבה הראשי של העיר תל-אביב-יפו, את ישראל זינגר; ראש עיריית רמת-גן, ואת פרופסור גדי קרן, מנהל מחלקת הקרדיולוגיה בבית-החולים איכילוב; והביע תקווה כי ההתאוששות שהחלה בכלכלה האמריקאית תשפיע לטובה גם על עסקי היהלומים הישראליים.

פירר, שניצר ולאו / צילום: יעקב פוקס
 פירר, שניצר ולאו / צילום: יעקב פוקס

מגע אנושי לפסח

פסח הוא זמן טוב לסידור ושיפוץ, וגם לנתינה, ולכן עובדי חברת זוגולובק בנהריה התארחו בסניף עמותת אנוש בעיר והתגייסו לעבודות צביעה וניקיון במקום, ואפילו אפו עוגה לחג, כשרה לפסח כמובן.

ד"ר הלה הדס, מנכ"לית אנוש, פגשה במקום את יעל זוגלובק, מבעלי זוגלובק, ואת צביה זוגלובק, אשתו של עמי זוגלובק, שלקחו חלק במטלות טרום החג.

יעל זוגלובק ציינה באירוע "כי החברה מקפידה לתרום לקהילה במהלך כל שנות הפעילות של זוגלובק. עם עמותת אנוש יש לנו שיתוף-פעולה ארוך ושוטף לאורך השנה כולה".

מלוקאלי לגלובלי

2014 הייתה שנת שיא במספר חברות היי-טק וטכנולוגיה שנמכרו לחברות בינלאומית. באופן ייחודי למדי, עסקאות אלה מובילות הרבה פעמים להקמת מרכזי פיתוח ומחקר בישראל. ארגון הבוגרים של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב ערך בשבוע שעבר רב-שיח בנושא.

ד"ר אוהד ברזילי, חוקר ומרצה בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב, הנחה את האירוע, בו השתתפו מייסדים ומנהלים של 3 חברות, שנמנים עם בוגרי הפקולטה לניהול באוניברסיטה, ביניהם: איתי לוי, בוגר תוכנית המנהלים קלוג-רקנאטי, מייסד משותף ומנכ"ל חברת אפוקסי, שנמכרה לטרה דאטה; אורנה מינץ-דב, בוגרת חשבונאות ו-.M.Sc, תואר שני בטכנולוגיה ומערכות מידע, מייסדת משותפת ומנכ"לית חברת אינטלינקס, שנמכרה לחברת בוטמליין; ומאיר מורגנשטרן, בוגר תואר שני במינהל עסקים, מייסד משותף וסגן נשיא לענייני הנדסה בקלאודאון (CloudOn), שנרכשה על-ידי חברת דרופבוקס.

לוי, מינץ-דב, מורגנשטרן וברזילי / צילום: ישראל הדרי
 לוי, מינץ-דב, מורגנשטרן וברזילי / צילום: ישראל הדרי