מימון או לוזון: מי יזכה בתחנה המרכזית החדשה בת"א?

בהתמחרות שנערכה ביום חמישי האחרון שניהלו נאמני התמח"ת, גברה הצעתה של נצבא על הצעתו של איש העסקים איתן שמיר, ועמדה על 153 מיליון שקל לרכישת הנכס עצמו

התחנה המרכזית החדשה בת``א/ צילום: תמר מצפי
התחנה המרכזית החדשה בת``א/ צילום: תמר מצפי

המאבק על רכישת התחנה המרכזית החדשה (התמח"ת) בתל-אביב נמשך: בהתמחרות שנערכה ביום חמישי האחרון שניהלו נאמני התמח"ת, רו"ח עליזה שרון, חיים קמיל ועו"ד יוסי בנקל, גברה הצעתה של נצבא על הצעתו של איש העסקים איתן שמיר, ועמדה על 153 מיליון שקל לרכישת הנכס עצמו, ולחלופין בסכום של 191 מיליון שקל לרכישת החברה כולה בכפוף לתנאים מתלים רבים. את נצבא ייצגו בהליך עורכי הדיו פנחס רובין, ירון אלכאוי ואמנון ביס ממשרד גורניצקי ושות', שמסרו כי הם מצפים מהנאמנים להמליץ על חברת נצבא כזוכה בהתמחרות. זאת לאחר שבקשות מגורמים שונים לדחיית ההתמחרות נדחו על-ידי בית המשפט.

הצעה נוספת שהגיש איש העסקים עמוס לוזון העומדת על סך של 190 מיליון שקל לרכישת התחנה המרכזית לבדה, לא נדונה, מאחר שבקשתו של לוזון לדחות את הליך ההתמחרות בשעות ספורות לא התקבלה, ובפועל הוא לא נכח בהתמחרות. בתום ההתמחרות שלח עורך דינו של לוזון עו"ד ארז תיק מכתב לנאמנים שבו הגדיר את ההליך כ"מחטף", מאחר שהצעתו של לוזון הייתה באופן משמעותי גבוהה יותר מההצעה של נצבא, בסך של 37 מיליון שקל, ולאחר שלוזון עמד בדרישות הנאמנים להשלים ערבות בסך 10% מהצעתו על מנת להבטיח את הצעתו. תיק מציין במכתבו כי בכוונת לוזון לפנות לבית המשפט על מנת להביא את התנהלות הנאמנים לבחינתו והכרעתו.

לדברי עו"ד יוסי בנקל, שמונה למפקח על הליך המכירה מטעם בית המשפט, הנאמנים טרם קיבלו החלטה על איזו הצעה להמליץ, מאחר שגם לאחר זכייתה של נצבא בהתמחרות, יש בידי הנאמנים שתי הצעות גבוהות משמעותית מההצעה הזוכה, האחת של לוזון ואחת של היזם החדרתי עמרם אברהם.

עו"ד צבי שוב המייצג את בעלי החנויות בתחנה המרכזית החדשה מסר אף הוא כי מי שלא יוכרז כזוכה, יתבקש לקחת בחשבון את הסדרת זכויות הבעלים שעד היום טרם בוצעה.