תביעה נגד "ישראל היום": חגיגת יום ההולדת נגמרה בפיטורים

שחר כהן, רכזת הכתבים לשעבר של "ישראל היום", תובעת את העיתון על פיטורים שלא כדין, לאחר שאולצה לעבור בדיקת פוליגרף, אחרי שדברים שאמר העורך עמוס רגב במסיבת יום ההולדת שלה הודלפו ל"הארץ"

רכזת הכתבים לשעבר של "ישראל היום" תובעת את העיתון על פיטורים שלא כדין ופגיעה בשמה הטוב, לאחר שאולצה לעבור בדיקת פוליגרף, אחרי שדברים שאמר עורך העיתון במסיבת יום ההולדת שלה הודלפו לעיתון אחר.

שחר כהן, שהגישה היום באמצעות עו"ד חנוך ארליך תביעה בבית הדין לעבודה בתל-אביב, תובעת 156,669 שקל גם על עוגמת-נפש, פיצויי פיטורים והלנת פיצויי פיטורים.

שרשרת האירועים שהביאו לפיטוריה של כהן החלה באופן אירוני דווקא באירוע הרמת כוסית שנערך במערכת "ישראל היום" לציון יום הולדתה. כהן, רכזת הכתבים, הזמינה ב-7 בדצמבר 2014 את עורך העיתון עמוס רגב לשאת דברים בהתכנסות, והוא - לאחר שבירך אותה - הוסיף ואמר בהתייחסו למדינת ישראל: "אנחנו כנראה לקראת מלחמה, וננצח בה".

דבריו של רגב צולמו על-ידי כתב דסק החוץ של העיתון, אלי לאון, באמצעות המכשיר הסלולרי שלו, לסרטון שאורכו כ-30 שניות.

בתביעה נכתב כי "רק עם הגעתה של התובעת לביתה עם סיום יום העבודה, היא גילתה כי מר לאון שלח לה את הסרטון באמצעות הרשת החברתית פייסבוק, ולאחר שצפתה בו אז, לראשונה, העבירה אותו לאחיה וכן למספר עובדים בעיתון אשר לא נכחו באירוע, כל זאת מתוך שמחה והערכה עמוקה על כך שהעיתון מוקיר ומכבד אותה לרגל יום הולדתה. הא ותו לא".

כעבור 3 ימים כתב העיתונאי אורי משגב בטורו בעיתון "הארץ" כי "ביום שבו התפזרה הכנסת, תקיפה אווירית בדמשק התקבלה כאן בשוויון-נפש מוחלט. שעתיים אחריה התנבא עורך 'ישראל היום' עמוס רגב באוזני עובדיו ש'אנחנו לקראת מלחמה, וננצח בה'".

על-פי התביעה, לכהן ולמשגב אין כל היכרות מוקדמת, והיא מדגישה כי לא היא העבירה לו את הסרטון או פרטים ממנו.

לדברי כהן, "פרסום זה גרר מחול שדים במערכת העיתון, אשר כלל, בין היתר, דרישה משפילה מן הנתבעת לעבור בדיקת פוליגרף, שמא היא זו שמסרה את המידע לעיתון 'הארץ'", נכתב בתביעה. "ולאחר שגם בבדיקה זו לא נמצא כי נפל בה רבב, היא זומנה ל'שימוע' שבו נטען כלפיה כי מעלה באמון הנתבעת, הפרה את נהליה, והיא פוטרה מעבודתה".

כהן, עיתונאית שעבדה בעבר באתר ynet של "ידיעות אחרונות", הועסקה ב"ישראל היום" מאז 2012. "ברור הדבר כי החיפוש היה אחר שעיר לעזאזל ולא אחר האמת, וזאת מן הטעם הפשוט, כאמור לעיל, שכלפי צלם הסרטון, לאון, מעולם לא נטען כי 'הפר את נהלי החברה בנוגע לצילום אירועי החברה', כפי שנטען כלפי כהן, הגם שהוא היחיד שצילם את האירוע, וכאשר הוא מעולם לא זומן לשיחת שימוע וממילא לא פוטר מעבודתו בעיתון", נכתב בתביעה.

לצד כהן פוטר גם עמית לוינטל, כתב הספורט של "ישראל היום", שלימים הגיש אף הוא תביעה נגד "ישראל היום" בנושא.

כהן ולוינטל נדרשו לעבור בדיקת פוליגרף. "על אף שאין עליה כל חובה לעשות כן, ועל אף שלא עשתה דבר וחצי דבר בניגוד לדין או הסכם, הסכימה התובעת לעבור בדיקת פוליגרף, שאף היא תהליך משפיל ומבזה מאין כמוהו, על לא עוול בכפה", נכתב בתביעה. "והנה, לאחר שגם בבדיקת הפוליגרף לא נמצא רבב בהתנהלותה של התובעת, היא זומנה ביום 17.12.2014 לשימוע בפני מר רגב ובפני מנהלת משאבי האנוש של העיתון, הגברת איילת פליישמן-סטולרו... במכתב הזימון לשימוע נטען כלפי התובעת כי הדליפה מידע לגורמים חיצוניים, ובכך גרמה נזק לחברה ולתדמיתה והפרה את תנאי העסקתה, מעלה באמון החברה ושל הממונים עליה במסגרת תהליך הבירור של אירוע הדלפת המידע והפרה את נהלי החברה בנוגע לצילום אירועי החברה והפצתם".

כהן כופרת מכל וכל בכל אחת מטענות אלה כלפיה.