כך תוכלו להשקיע במכונת מסחר שכמעט לא מפסידה

וירטו, שפיתחה את אחת ממכונות המסחר הטובות בעולם, בדרך לוול סטריט ■ התשקיף שלה מגלה שהיא הפסידה רק יום אחד בלבד ב-6 שנים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

חברת וירטו (Virtu Financial), שפיתחה מכונת מסחר אוטומטית המשתמשת באסטרטגיות רבות כדי לייצר רווחים בשיטת HFT (רש"ת: High Frequency Trading), מנסה שוב להנפיק בוול סטריט והפעם לפי שווי של 1.59 מיליארד דולר.

החברה תציע למכירה 16.5 מיליון מניות במחיר של 17-19 דולר למניה, ותנסה לגייס 314 מיליון דולר. החתם המוביל בהנפקה הוא גולדמן זאקס ומועד ההנפקה הוא ה-15 באפריל. סימול המניה יהיה VIRT.

התשקיף שפרסמה החברה מגלה שהיא הפסידה רק יום אחד במהלך 6 שנות קיומה.

זו הפעם השנייה שהחברה מנסה להנפיק בוול סטריט. בשנה שעברה היא ביטלה את ההנפקה בעקבות פרסום ספרו של מייקל לואיס - "Flash Boys" - ששם במוקד את חברות ה-HFT ומעליהן ריחף איום של חקירת הרשויות בארה"ב. זה בסופו של דבר לא קרה, הדיון הציבורי נדחק הצידה - והחברות אוזרות אומץ מחדש "לצאת מהבונקר".

ההכנסות של וירטו הסתכמו אשתקד ב-723 מיליון דולר, גידול של 8.9% בהשוואה לשנת 2013. החברה, המעסיקה 148 עובדים, הרוויחה 190 מ' ד' אשתקד לעומת 182 מ' ד' ב-2013.

וירטו סוחרת כמעט בכל ני"ע שאפשר להעלות על הדעת - ממניות עד מט"ח - ולפי התשקיף שפרסמה היא הזרימה בשנה שעברה כמעט 5.3 מיליון פקודות מדי יום (!), בממוצע.

"מיליון פעמים ביום אנחנו לא מרוויחים כסף", אמר המנכ"ל דאג סיפו ביוני האחרון. "אבל כשסוכמים הכל יחד, עם עשרות אלפי האסטרטגיות שאנחנו מפעילים בכל מיני זירות מסחר בעולם, זה פשוט חוק המספרים הגדולים ואנחנו רווחיים מדי יום".

אחרי ההנפקה יוכל הציבור לקנות את מניותיה של וירטו בוול סטריט, אם כי המייסד וינסנט ויולה ימשיך להחזיק ב-93% מהחברה וקרן טמסק הסינגפורית תחזיק ב-1.5%. החברה נוסדה ב-2008 וסחרה תחילה בשוק המניות האמריקאי בלבד, אך התפשטה ופעילה היום ביותר מ-225 בורסות ב-34 מדינות, והיא סוחרת ביותר מ-11 אלף ני"ע.