הטיפ היומי: מחפשים מניה שתעלה ב-15%? הנה המלצה

קרדיט סוויס: חששות המשקיעים בנוגע לרוש מוגזמים

חברת התרופות Roche  / צילום: בלומברג
חברת התרופות Roche / צילום: בלומברג

חברת התרופות Roche נסחרת בבורסה של שווייץ (סימול: ROG:VX) לפי שווי של כ-239 מיליארד פרנק שווייצרי (כ-246 מיליארד דולר). החברה עוסקת בפיתוח וייצור תרופות ומוצרי דיאגנוסטיקה. התרופות שלה מיועדות לטיפול במחלות קרדיו-וסקולריות, זיהומים, מחלות אוטו-אימוניות, מחלות במערכת הנשימה ועוד.

מניית רוש הציגה ביצועי חסר ביחס למדד חברות התרופות האירופי מאז תחילת 2015; זאת על רקע שינויים בשערי החליפין, הכוללים את התחזקות הפרנק השווייצרי, וחששות בנוגע לשחיקה בתחום הביוסימילר (גנריקה לתרופות ביולוגיות), וכן על רקע אישור ראשון של תרופה בארה"ב ופוטנציאל צנרת המוצרים של החברה.

אנחנו מאמינים שהחששות הללו מוגזמים. שער החליפין פרנק-דולר חזר לרמתו מלפני ה"שוק" של הבנק המרכזי בשווייץ, ותחום הביוסימילר ייצר רעש, אבל לדעתנו הדבר כבר בא לידי ביטוי בתמחור המניה. חשוב מכך, קטליזטורים חיוביים בצנרת המוצרים של רוש בתחום האימונו-אונקולוגי והטרשת הנפוצה מייצרים אפסייד משמעותי, להערכתנו, לשנים 2015-2016.

אנו מעלים את תחזיות הרווח למניית רוש לשנים 2015-2019 בשיעור ממוצע שנתי של 9%, על מנת לשקף את שינויי שערי החליפין, פוטנציאל הגשת הבקשות לאישור תרופות חדשות, וכן אישור מהיר של המוצר PD-L1 לתחום האונקולוגי. נתונים קליניים מכמה תרופות בפיתוח יתפרסמו בתקופה זו, ועשויים להפוך לאפסייד בטווח הבינוני. אנו מצפים, שרוש תפרסם נתונים מהניסוי הקליני שלב III בתרופה Ocrelizumab, לטיפול בטרשת נפוצה, מאוחר יותר השנה. לדעתנו, הפוטנציאל לתוספת ההכנסות לחברה מתרופה זו מוערך בחסר.

בכל הקשור לחששות לשחיקה בתחום הביוסימילר, שהיו חלק מרכזי בביצועי החסר של המניה, נציין שעיקר הערך של רוש נובע מתרופות ביולוגיות מורכבות ולכן המיקוד בנושא ברור. 2015 מסמנת ציון דרך בתחום הביוסימילר בארה"ב, והמוצר Zarzio של חברת סנדוז הפך לראשון שקיבל אישור שיווק במסלול האישור החדש. יחד עם זאת, אנחנו מאמינים שהדאגות של המשקיעים בנוגע לרוש, במיוחד בנוגע לטווח הקצר והבינוני, מוגזמים. אחת הסיבות לכך היא שהמוצר שאושר בארה"ב הוא מוצר ביולוגי פשוט יחסית.

אנו מעלים את מחיר היעד למניית רוש מ-300 פרנק שווייצרי ל-320 פרנק שווייצרי, שגבוה בכ-15% ממחירה הנוכחי. ההמלצה נותרת "תשואת יתר".

* נכתב על-ידי מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם