הסקודה פאביה מגיעה לישראל - תעלה כ-100 אלף שקל

המכונית בדורה השלישי עשתה קפיצת מדרגה משמעותית כמעט בכל היבט - החל מהעיצוב, דרך מהמנוע, הטכנולוגיה והאבזור ועד רמת הבטיחות

צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, השיקה הבוקר (ב') את הסקודה פאביה החדשה. המכונית בדורה השלישי עשתה קפיצת מדרגה משמעותית כמעט בכל היבט - החל מהעיצוב, דרך מהמנוע, הטכנולוגיה והאבזור ועד רמת הבטיחות.

לצד הבטיחות הגבוהה מציגה הסופר מיני של סקודה שיפור גם במידות המכונית שגדלו אך עדיין נחשבות קטנות משל רוב מתחרותיה בשוק ובעיקר מאלו של היונדאי I20 הפופולרית. המכונית מוצעת למכירה עם מנוע אחד בנפח 1.2 ליטר טורבו בטכנולגיית TSI אך עם שני הספקים 90 ומאה ועשרה כוחות סוס כשהאחרון שמציב אותה במקום מכובד אל מול המתחרות למעשה שניה לרנו קליאו. בשורת צריכת הדלק מנוע הטורבו בדרגת זיהום 3 ו-4 יודע להחזיר עפ"י נתוני היצרן כ-20.8 ק"מ לליטר הצריכה הטובה בסגמנט.

הפאביה החדשה מגיעה לישראל בשלוש רמת גימור החל מהאקטיב הבסיסית הכוללת בין השאר שני חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, כשהמערכת הבולטת ברמת הגימור הזו היא מערכת סטארט סטופ לשיפור צריכת הדלק.

לרמת הגימור האמצעית בשם אמבישיין מתווספים דיבורית בלוטס' מקורית, בקרת שיוט אקטיבית ובלמת חירום בשם פרונט אסיסט, מסך מגע חמישה אינצ', תאורת יום בטכנולוגיית לד ומערכת שמע עם שקע אוקזילרי ויו אס בי שלא קיימת בדגם הבסיסי וחבל.

לדרגת הגימור הבכירה בשם סטייל מתווספים מפתח חכם, מערכת שינוי תאורה אוטומטית, מערכת מירור לינק המאפשרת את חיבר הסמארטפון באופן חלקי למסך מגע בגודל 6.5 אינץ', אפשרות לשילוב בין בצע המרכב ולצבע הגג והחישוקים ועוד.

הפאביה החדשה תמכר בכמה קומבינציות כשבתחתית ההיצע נמצא דגם האקטיב בעל הספק של 90 כוחות סוס ותיבת הילוכים ידנית עם מחיר של 80 אלף שקל. רמת הגימור אקטיב בעלת הספק של 110 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת 7 מהירויות תעלה 95 אלף שקל.

עם אותו מנוע ותיבת הילוכים וברמת גימור אמבישיין נמצא הדגם העיקרי שימכר בישראל עם תג מחיר של 100 אלף שקל. ואילו רמת הגימור סטייל עם מנוע 110 כוחות סוס ותיבה אוטומאטית תעלה כ-105 אלף שקל. דגם הסטשיין בשם ספייס ימכר תמורת מחיר של 110 אלף שקל וברמת גימור אמבישיין בלבד, רמת הגימור האמצעית.

רף המחירים אותה הציגה צ'מפיון מוטורס במסיבת העיתונאים אומנם מציבה אותה במקום נוח מול המתחרות, אך לא נוח כפי שהורגלנו בעבר ובהחלט לא במחיר שובר שוק. כאן נשאלת השאלה כיצד יקבל אותה הציבור שהתרגל לקבל איכות גבוהה וגרמנית לצד מחירים מעט זולים יותר.