הפועלים בוחן לעדכן לקוחות באפליקציית Snapchat

הבנק בוחן לעדכן לקוחות באמצעות האפליקציות כדי להעביר עדכונים על פעילות בחשבון דוגמת יתרת עו"ש, זיכוי משכורת, סטטוס הזמנת פנקס צ'קים ועוד

אפליקציית SnapChat / מתוך: צילום מסך אפסטור
אפליקציית SnapChat / מתוך: צילום מסך אפסטור

המערכת הבנקאית בישראל הפכה בשנים האחרונות למתקדמת ולדיגיטלית עד כמה שאפשר במסגרת המגבלות הרגולטוריות והטכנולוגיות: סריקת צ'קים, אפליקציות מתקדמות וצעדים ראשוניים מאוד של ארנק דיגיטלי.

ל"גלובס" נודע כי בנק הפועלים, אחד משני הבנקים הגדולים שמובילים את המהפכה הדיגיטלית בעולם הפיננסי המיושן, בוחן בימים אלה אפשרות להשתמש באפליקציות Snapchat ו-Telegram כדי להעביר ללקוחות עדכונים על פעילות בחשבון דוגמת יתרת עו"ש, זיכוי משכורת, סטטוס הזמנת פנקס צ'קים ועוד.

בבנק מחפשים דרכים חדשות כדי לעדכן את הלקוחות ואין פלא שהבנק שוקל את האפשרות להשתמש דווקא בשתי האפליקציות הנ"ל. ב-Snapchat מציעים אפשרות לשלוח הודעות שמוחקות את עצמן לאחר שניות בודדות. באופן זה, ניתן להעביר הודעות עם מידע בנקאי רגיש אבל אלה ייעלמו לבסוף ללא חשש לחשוף מידע זה.

ב-Telegram, שנחשבת למתחרה של WhatsApp, שמים דגש רב על נושא האבטחה והפרטיות. ניתן לקיים שיחות סודיות, שנמחקות תוך זמן מוקצב מראש וכן לנהל תכתובות סודיות ללא אפשרות לעשות צילום מסך.

בבנק עדיין לא החליטו אם לאמץ את אחת האפליקציות ופנו ללקוחות הבנק באינטרנט בסקר קצרצר כדי להבין עד כמה האפליקציות מוכרות ורלבנטיות ללקוחות. כך, במסך היציאה מהחשבון נשאלו לקוחות הבנק באינטרנט אם הן שמעו על אחת משתי האפליקציות, האם הן משתמשים בהן והאם היו מעוניינים לקבל הודעות מהבנק באחת מהאפליקציות. תוצאות הסקר לא פורסמו באתר ונשמרות לצורך פנימי בבנק כדי לקבל החלטה אם לנקוט בצעד המדובר.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "הבנק בוחן בצורה רציפה הרחבת שירותיו בכל הפלטפורמות הדיגיטליות הרלוונטיות ללקוח".