בכירים באירופה: "יוון כמו נהג מונית גזלן שדורש עוד ועוד כסף"

בכירים בגוש האירו התראיינו לעיתון גרמני וביקרו בחריפות את האופן שבו יוון מנהלת את המו"מ עם נושיה ■ שרי האוצר של גוש האירו העניקו ליוון ביום חמישי אולטימטום נוסף של 6 ימים במטרה להציג תוכנית כלכלית מקיפה

 רה"מ היווני אלכסיס ציפראס וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל / צילום: רויטרס
רה"מ היווני אלכסיס ציפראס וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל / צילום: רויטרס

המו"מ בין יוון לנושיה נמשך ובכירים בגוש האירו עצבנים מאוד על הטקטיקות שבהן נוקטת יוון במטרה להמשיך את הסיוע הפיננסי שהיא מקבלת מבלי להציג רפורמות כלכליות מקיפות.

מספר בכירים בגוש האירו, שהתראיינו לעיתון גרמני בעילום שם, ביקרו בחריפות את יוון והשוו אותה ל"נהג מונית גזלן שכל הזמן מבקש עוד ועוד כסף" במקום להתחיב לביצוע רפורמות מקיפות. אותם בכירים הביעו אכזבה עמוקה מכך שנציגי הממשלה היוונית מושכים יותר מדי זמן את המו"מ ומסרבים להגיע לפשרה.

יוון, נזכיר, נאבקת להאריך את תוכנית החילוץ במסגרתה יעניקו לה מדינות גוש האירו הון בהיקף של כ-7.7 מיליארד דולר. למרות המו"מ המתמשך יוון משתדלת לשרת את חובותיה וביום חמישי בשבוע שעבר היא הודיעה כי שילמה לקרן המטבע הבינלאומית חובות בהיקף של כ-495 מיליון דולר. עם זאת, אין ספק שקופת המזומנים של יוון מתרוקנת ולפי הערכות היא עלולה לפשוט רגל כבר בשבועות הקרובים אם היא לא תקבל סיוע פיננסי.

בינתיים, נושיה של יוון בראשות קרן המטבע וגרמניה, העניקו לה ביום חמישי אולטימטום נוסף של 6 ימים במטרה להציג תוכנית כלכלית מקיפה. ב-24 באפריל, הם יחליטו האם להעניק ליוון את הסיוע הנכסף.