אחרי עשור עם חדשות 2: ערוץ הכנסת יוצא למכרז

הערוץ מופק בתקציב שנתי של כ-20 מיליון שקל, מתוך תקציב בית המחוקקים

ערוץ הכנסת / צילום מסך
ערוץ הכנסת / צילום מסך

מועצת הכבלים והלוויין נערכת בימים אלה ליציאה למכרז על ערוץ הכנסת, המופק בתקציב שנתי של כ-20 מיליון שקל, אשר מגיעים מתקציב בית המחוקקים הישראלי.

המכרז עצמו ייערך עד נובמבר השנה, וזיכיונו של הגוף הזוכה יחל בנובמבר 2016, עם סיום זיכיונה של חברת החדשות של ערוץ 2, המפיקה כיום את הערוץ.

המכרז על ערוץ הכנסת, 99 על השלט, בנקודת זמן זו עשוי למשוך עניין רב.

על-פי הערכה, חדשות 2 תבקש להמשיך ולהאריך את זיכיונה, אך לנוכח הפיצול המרחף מעל ערוץ 2, עולה השאלה האם מי מהזכייניות, רשת וקשת, תבקש להפעיל ערוץ כזה בנפרד. כחברות-האם, השתיים יכולות לכפות על חדשות 2 להתמודד או לא להתמודד במכרז.

לא מן הנמנע כי גם חדשות 10 ורשות השידור יבקשו להתמודד במכרז.

גופים אחרים שיכולים להביע עניין בערוץ, המהווה גישה נחשקת לכנסת ומעניק זמן מסך לנבחרי הציבור והפוליטיקאים, הם ערוץ 20 וחברות תוכן כמו RGE, ענני תקשורת ואולפני הרצליה.

חברת החדשות של ערוץ 2 זכתה במכרז על הפעלת הערוץ בשנת 2006, ולמעשה החלה בתפעולו כבר בשנת 2004. הזיכיון היה לפרק זמן של 4 שנים, עם שתי הארכות של 3 שנים.

מול החברה התמודדו אז 3 קבוצות, ובהן החדשות המקומיות, רשות השידור וחברת שידורי הדמוקרטיה.

משימותיו של ערוץ הכנסת, המנוהל על-ידי אורי פז אשר משמש גם כעורך ראשי, הן להעביר שידורים ממליאת הכנסת ומוועדותיה, לצד תכנים מוספים ושידורי תעודה אחרים.

למרות שהרייטינג בערוץ אינו גבוה, תכניו זוכים להערכה, בעיקר בזכות תוכניות כמו "זוג או פרט" עם עמית סגל ונדב פרי, "כנסת ברשת", "ראש בראש", "הצוללת" והאולפן הפתוח.

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, אישרה את הדברים ומסרה כי כבר בימים אלה החל תהליך הקמת צוות המכרז בתיאום עם מנכ"ל הכנסת ובכללו גם שכירת יועצים.