פובליסיס וגיתם מתחרים על תקציב מותג החלב של שופרסל

אדלר-חומסקי, שמחזיק בחלק מתקציב שופרסל, לא יוכל לטפל במותג החלב של הרשת, כיוון שהוא מטפל בתקציב שטראוס

מוצרי חלב על מדפי שופרסל / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב על מדפי שופרסל / צילום: תמר מצפי

האם משרד הפרסום פובליסיס ישראל בדרך להגדיל את חלקו במערך הפרסום של קבוצת שופרסל? ל"גלובס" נודע כי פובליסיס מתחרה בימים אלה מול משרד הפרסום גיתם BBDO על נתח התקציב לפרסום מותג החלב הפרטי של שופרסל. שופרסל צפויה להשיק בקרוב מותג חלב פרטי שתייצר עבורה מחלבת רמת הגולן.

מערך הפרסום של שופרסל מורכב משני משרדי פרסום עיקריים: גיתם BBDO ואדלר-חומסקי. בחודשים האחרונים, על רקע כניסת הרשתות למספר הולך וגדל של קטגוריות באמצעות המותג הפרטי, נוצרו ניגודי אינטרסים עם משרדי הפרסום הרגילים של הקבוצה.

כתוצאה מכך, כשנכנסה שופרסל לתחום החיתולים הפרטיים, לא יכול היה משרד הפרסום גיתם שמטפל בתקציב חוגלה לטפל במותג. בשופרסל הוחלט שלא לתת את התקציב לאדלר-חומסקי ולהכניס באופן נקודתי את משרד הפרסום פובליסיס ישראל על מנת שיטפל בתקציב. מנכ"ל פובליסיס ישראל, ארי מלמוד, היה בעבר מנכ"ל חוגלה קימברלי, והבקיאות שלו בתחום זה שיחקה לזכות המשרד.

עתה מתברר כי שיתוף-הפעולה עם פובליסיס הוא לא בהכרח נקודתי, שכן המשרד קיבל בריף גם להצגת קו פרסומי להשקת החלב. לכאורה אמור היה משרד הפרסום גיתם BBDO להיות מועמד טבעי לטיפול בתקציב, הודות לניסיון ארוך-השנים שיש למשרד בתקציב הפרסום של תנובה.

אדלר-חומסקי, המשרד השני של שופרסל, מנוע מלטפל בתקציב, שכן הוא מטפל בתקציב הפרסום של שטראוס. לשטראוס אמנם אין מותג חלב ניגר, אך ההערכה היא כי בהמשך שופרסל תיכנס לקטגוריות נוספות במוצרי החלב שכן יתחרו בשטראוס. ממילא יש להניח שבשטראוס לא היו רואים בעין יפה אפשרות שמשרד הפרסום שלהם המטפל במחלבה יטפל במותג חלב אחר - גם אם הוא עדין לא מתחרה בשטראוס ברגע זה.

משופרסל נמסר בתגובה: "לא היה שום מכרז, ואף משרד לא התבקש להציע הצעה. אין שינוי במערך משרדי הפרסום של שופרסל, וגיתם יחד עם אדלר-חומסקי ימשיכו להוביל את הקו הפרסומי. מעת לעת, כפי שהיה בעבר, החברה מבצעת שיתופי-פעולה נקודתיים עם גופים שונים - כמו במקרה הזה".