השנה הסוערת של אטלנטה: נמכרת לטייקון פרייבט אקוויטי ב-750 מ' ד'

הקבוצה, שרושמת את אחת השנים הגדולות ביותר בתולדותיה על הפרקט - נמכרת למספר אנשים אותם מוביל המיליארדר טוני רסלר מקליפורניה; גם כוכב העבר גרנט היל ובעלים של חברת הלבשה תחתונה בין הרוכשים

אטלנטה הוקס, NBA / צלם: רויטרס
אטלנטה הוקס, NBA / צלם: רויטרס

אוהדי אטלנטה הוקס לא ישכחו את עונת 2014/15. על הפרקט, הקבוצה רשמה את מאזן הניצחונות-הפסדים הכי טוב בתולדותיה (22-60), שהוביל את הפרנצ'ייז למקום הראשון בקונפרנס המזרח של ה-NBA לראשונה מאז 1994; גם את הסיבוב הראשון של הפלייאוף התחילו ההוקס נפלא, כשלפנות בוקר (ה') גברו 91-96 על ברוקלין נטס בדרך ליתרון 0-2 בסדרה מולם.

ויש גם התפתחויות משמעותיות במסדרונות ההנהלה של אטלנטה: טוני רסלר, טייקון הפרייבט אקוויטי מקליפורניה, שהונו מוערך על-ידי מגזין "פורבס" ב-1.43 מיליארד דולר - הגיע לסיכום על רכישת ההוקס. על-פי מרבית הדיווחים בתקשורת האמריקאית, סכום המכירה הוא 730-750 מיליון דולר. רסלר הוביל את קבוצת הרכישה שכוללת גם את כוכב העבר ב-NBA גרנט היל; שרה בלייקלי, מייסדת מותג ההלבשה התחתונה Spanx שהונה מוערך בלמעלה ממיליארד דולר; ובעלה, ג'סי היטזלר.

יש לציין כי רסלר, 55, התעניין בעבר ברכישת קבוצת NBA אחרת - לוס אנג'לס קליפרס - אך נכנע להצעתו הגרנדיוזית (2 מיליארד דולר) של מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, סטיב באלמר, שבסופו של דבר השתלט על הקליפרס.

בדומה לבעלים הקודם של הקליפרס, דונלד סטרלינג - גם ברוס לבנסון, שכעת מוכר את אטלנטה לידי רסלר ושות' - אולץ לעשות זאת על-ידי ה-NBA, בשל התבטאויות גזעניות: במייל ארגוני ששלח ב-2012 ודלף החוצה בספטמבר, טען כי "יותר מדי אוהדים שחורים מגיעים למשחקים שלנו".

על-פי "פורבס", אטלנטה סיימה את השנה האחרונה עם הכנסות של 133 מיליון דולר ורווח תפעולי של 14.8 מיליון דולר. בחמש השנים שלפני כן הייתה קבוצה מפסידה (הפסד תפעולי שהצטבר לכדי 46.3 מיליון דולר).