מיילאן שיפרה הצעתה לפריגו - שדחתה גם את ההצעה הזו

יו"ר מיילאן: נחושים להשיג אישור של הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב ■ פריגו הודיעה בתגובה כי היא דוחה גם את הצעת הרכש הזו ■ כל זאת, לאחר הצעת הרכש הענקית שהציעה טבע למיילאן תמורת 41 מיליארד דולר

הדרמה בשוק התרופות נמשכת. לאחר שביום שלישי חברת התרופות פריגו החליטה לדחות את הצעת הרכש של מיילאן, מיילאן הודיעה היום (ו') כי היא פרסמה הצעה רשמית, ועוינת כאמור, לרכישת פריגו עבור סכום כולל של כ-31.8 מיליארד דולר. ההצעה הקודמת עמדה על כ-29 מיליארד דולר, או 205 דולר למניה.

כעת מיילאן מציעה 60 דולר במזומן ו-2.2 מניות שלה על כל מניה של פריגו. ההצעה מעניקה לפריגו שווי של כ-222 דולר למניה.

מיילן צופה שהסינרגיה התפעולית בין שתי החברות תניב כ-800 מיליון דולר בשנה.

לאחר פרסום ההצעה הודיעה פריגו כי היא דוחה גם את ההצעה הזו.

יו"ר מיילאן, רוברט ג'. קורי, אמר כי ההצעה ממומנת וכבר מכילה עלויות מימון שלא יוחזרו. הוא טוען כי מיילאן נחושה להשיג אישור לעסקה על ידי הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב.

"אנחנו נוקטים בצעד הקריטי הזה, שמתחיל את לוח הזמנים כפי שנקבע על ידי חוקי ההשתלטות האיריים, על מנת להמשיך ולהבטיח שקיפות וודאות בנוגע לכוונותינו, בייחוד נוכח התגובות המשמעותיות בשוק לאיחוד הזה והדרישות לכך על ידי המשקיעים שלנו", הוא אמר.

קורי ציין כי הוא מאוכזב מהחלטת דירקטוריון פריגו לדחות את ההצעה הקודמת, אבל אמר כי הוא משוכנע שיהיה ניתן לגשר על הפערים.

השבוע, כאמור, הדירקטוריון של פריגו החליט לדחות פה אחד את הצעת הרכש של מיילאן בטענה כי ההצעה של מיילאן אינה משקפת את ערכה האמיתי ואינה משרתת את האינטרסים של בעלי המניות.

הסאגה הזו נמשכת לאחר הצעת הרכש הענקית שהציעה טבע למיילאן תמורת 41 מיליארד דולר, פרמיה של כ-21% על מחיר השוק. נכון לעכשיו מיילאן כבר הצהירה שהיא מתנגדת להצעה של טבע להשתלט עליה, ומעדיפה לרכוש את פריגו כדי ליצור "חברת פארמה עולמית מובילה ומגוונת, עם פלטפורמה מסחרית שאי-אפשר להשתוות אליה".