גאדג'טים: טלוויזיה חכמה של פיליפס - חווית צפייה מוצלחת

דגם ה-PFS6909 כולל תאורה אחורית, יכולות חכמות וחיבור אלחוטי לסמארטפון ■ התמונה מוצלחת והסאונד לא מאכזב

עוד מעט יגיעו לישראל מסכי הטלוויזיה מסדרות 2015 של היצרניות הגדולות. בינתיים, פיליפס מציעה מסך חכם מסדרת 6900, הכולל תאורה אחורית, יכולות חכמות וחיבור אלחוטי לסמארטפון.

ממשק: פיליפס גיירה לעברית את הממשק של ה-PFS6909. מדובר בממשק ידידותי המציג איקוניים בצורה אופקית. ניתן להגדיר אייקון עם תמונה לכל מקור: למשל, עבור הוט/יס/סלקום, קונסולת משחקים או סטרימר - דבר המאפשר מעבר פשוט בין מקורות.

הטלוויזיה תומכת בניגון קבצי וידיאו שהגיעו מהאינטרנט. בפיליפס מצאו פתרון עקום לקריאת קובץ תרגום (SRT) בעברית. המשתמש צריך לשנות את הקובץ לסוג UTF-8 דרך תוכנת הכתבן. זה קל, אבל זה סתם מעצבן. לא נתקלנו בבעיה הזו בטלוויזיות של סמסונג, LG או סוני.

אפליקציות: פיליפס או היבואן של אלקטרה לא דאגו עדיין לאפליקציות מקומיות ב-PFS6909. יש שירותי וידיאו כמו Vimeo ויו טיוב, שירותי המוזיקה Aupeo וגם MyMusicCloud ו-Deezer.

תמונה: המסך המגיע בטכנולוגיית LED ומציע שחור מוצלח, חדות גבוהה וצבעים עזים. לפעמים בשידור לא איכותי, כמו מערוצים 2 או 10, מדובר בחסרון, כי התמונה מוצגת עם רעשים ונראה שהטלוויזיה בקושי מחליקה את התמונה הלא איכותית.

בכל אופן, אין ספק שפיליפס מצליחה לספק פה חוויית תמונה שלא נופלת מיצרניות מתחרות. הטלוויזיה תומכת בשידורי עידן פלוס (דורש חיבור אנטנה חיצונית). ניתן גם להקליט את שידורי עידן פלוס או להקפיא את השידור, כאשר רוצים לענות לשיחת טלפון. הדבר דורש חיבור כונן חיצוני של 250 ג'יגה (עבור הקלטה).

תאורה: ה-PFS6909 תומכת בטכנולוגיית אמבילייט 2 של פיליפס. מדובר בתאורה הממוקמת בשני צידי המסך. הנורות מקרינות על הקיר צבעים הדומים לאלו המופיעים באותו זמן בתמונה בטלוויזיה. התוצאה היא תחושה שהמסך גדול יותר ממה שהוא. אנחנו גם אוהבים את התחושה הנעימה לעין שהאמבילייט מספק.

סאונד: הופתענו לטובה מהסאונד, הוא היה יחסית חזק וברור. דווקא כשניגנו קבצים דרך הכונן החיצוני, הסאונד היה קצת חלש.

חיבורים: המסך תומך בתקשורת MiraCast, המאפשרת להקרין את מסך הסמארטפון/טאבלט (בדגמים מתאימים) אל צג הטלוויזיה. אנחנו ביצענו את החיבור עם טאבלט מדגם גלקסי טאב אס של סמסונג וזה עבד בצורה מצוינת. המסך גם כולל 4 חיבורי HDMI, תקשורת WiFi, וגם 2 כניסות USB.

בשורה התחתונה, ה-PFS6909 מציעה חווית צפייה מוצלחת בזכות התמונה, התאורה האחורית והסאונד הלא מאכזב.

מחיר: 7,000 שקל (לגודל 55 אינץ').

ציון: 8.5.