012 סמייל מנסה להתגבר על מכשול נתבי בזק

לקוחות שנרתעים ממעבר ל-012 סמייל בגלל שבזק דורשת מהם 200 שקל כפדיון על הנתב, מקבלים תמריץ לעבור כשהם מוכיחים בחשבונית ששכרו נתב מבזק

כדי להקל על לקוחות שרוצים לעבור ל-012 סמייל במסגרת הרפורמה בשוק התקשורת הקווי המאפשרת לקבל בחבילה אחת תשתית פלוס ספק, יזמה 012 סמייל הטבה של חודש חינם ללקוחות, וזאת בעיקר על מנת להתגבר על מכשול סוגיית הבעלות על הנתב של בזק.

כל לקוח שמציג חשבונית של בזק לפיה הוא משלם על הנתב שלו לבזק תשלום כלשהו, מקבל מסמייל הטבה של חודש חינם לפי התוכנית שאליה הוא רוצה לעבור. בכך מקווה 012 סמייל להתמודד עם סוגיית הבעלות על הנתבים של בזק שלא נפתרה.

סוגיית הנתבים היא אחת הבעיות הקשות שטרם נפתרו ברפורמה. לבזק יש לקוחות שמשלמים דמי שכירות חודשיים על הנתבים, ולכן לכאורה אינם יכולים פשוט לקחת את הנתב ולהעביר אותו לשימוש מתחרותיה, מכיוון שמדובר ברכוש שלה. לקוחות אחרים בבזק רכשו את הנתב או שמשלמים עליו לחברה בתשלומים. לקוח שיש לו יתרת תשלום על הנתב משלם לבזק, ובזה נגמר הסיפור, והנתב שלו, והוא יכול לעבוד עם כל ספק אינטרנט שירצה.

לקוחות רבים נתקלו בהתנגדות של בזק כאשר ביקשו לעבור לחבילות החדשות בשוק, היות ובזק דרשה את הנתב שלה. כתוצאה מכך לקוחות רבים ויתרו על החיסכון הכספי ונשארו בבזק, שדרשה מהשוכרים תשלום של 200 שקל כדי לפדות את הנתב.

עקב כך יזמה פרטנר, החברה-האם של 012 סמייל, את מהלך ההטבה על מנת לתמרץ הלקוחות בכל זאת לעבור, והיא מעניקה חודש חינם ללקוחות שמאשרים שהם משלמים על הנתב לבזק על-פי התוכנית שאליה הם עוברים. ברוב המקרים הלקוחות בוחרים בתוכניות של 100 שקל לחודש עבור ספק פלוס תשתית, וזו גם ההטבה שסמייל מעניקה.