אופטיבייס תחזור להיסחר בבורסה בת"א ותגייס חוב

חברת הטכנולוגיה לשעבר עוסקת היום בנדל"ן מניב, ויש לה נכסים בשוויץ, ארה"ב וגרמניה ■ נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 37 מ' ד', במחזורים דלילים

כמעט שבע שנים אחרי שמניית אופטיבייס נמחקה ממסחר בבורסה של תל אביב, החברה הודיעה על כוונתה לחזור ולהיסחר בה. זאת, על רקע כוונתה לגייס חוב בת"א, אם כי בשלב זה החברה עדיין לא פירטה מהו הסכום המבוקש, וציינה שלא בטוח כי תבצע את הגיוס.

אופטיבייס, המנוהלת על-ידי עמיר פיליפס, עוסקת בתחום הנדל"ן המניב ויש לה נכסים בשוויץ, ארה"ב וגרמניה. כיום נסחרת אופטיבייס בנאסד"ק לפי שווי של 37 מיליון דולר, ומחזורי המסחר במנייתה אינם גבוהים.

בשבוע שעבר הודיעה החברה כי בכוונתה להירשם במסגרת הרישום הכפול, ומניותיה יחלו להיסחר בבורסה בת"א ב-29 באפריל (יום רביעי הקרוב). עבור הבורסה המקומית מדובר בבשורה חיובית, על רקע התייבשות מחזורי המסחר והירידה במספר המניות הנסחרות בה בשנים האחרונות.

גיוס אג"ח מתוכנן ב-2007 לא התבצע

הסיבוב הקודם של אופטיבייס בבורסה המקומית היה קצר - המניה נסחרה בת"א במשך 13 חודשים בלבד. כשנרשמה למסחר ב-2007, במקביל למסחר בנאסד"ק, אופטיבייס תכננה לבצע גיוס של 50 מיליון דולר באג"ח להמרה, אך לבסוף לא עשתה זאת. את המחיקה מת"א הסבירה אז החברה במחזורי המסחר הנמוכים במניה. באותה תקופה, אופטיבייס הייתה חברת טכנולוגיה שסיפקה פתרונות בתחום של שידור וידאו, בטכנולוגיות של IPTV וסטרימינג. מאוחר יותר מכרה החברה את הפעילות הזאת והחלה להתמקד בתחום הנדל"ן המניב.

בשנת 2014, הכנסות אופטיבייס הסתכמו ב-13.9 מיליון דולר והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה היה 3.3 מיליון דולר. בסוף השנה היו בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 22.9 מיליון דולר.

נכס הנדל"ן האחרון שהוסיפה אופטיבייס לפורטפוליו שלה, בסוף השנה שעברה, הוא 27 סניפי סופרמרקט בבוואריה (גרמניה). בנוסף, החברה מחזיקה בנכסים במיאמי, בטקסס ובפילדפיה בארה"ב, וכן בשוויץ.