מדענים: קידוחי נפט וגז גורמים לרעידות אדמה

שורה של מחקרים ממשלתיים ואקדמיים בארה"ב בשנים האחרונות הראו ללא ספק כי קידוחי הנפט והגז גורמים לרעידות אדמה קטנות ■ מומחים בתחום מזהירים כי בעתיד הקידוחים עלולים לגרום לרעידות אדמה גדולות

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

מדענים בעולם בטוחים יותר ויותר שקידוחי גז ונפט גורמים למאות רעידות אדמה ברחבי ארה"ב. עד כה, רעידות האדמה אומנם היו קטנות, חלשות וגרמו נזק מועט, אך ססמולוגים מזהירים כי בעתיד פעילות הקידוח עלולה לגרום לרעידות אדמה גדולות. בתעשיית קידוחי הגז והנפט סבורים כי טענות אלה זקוקות למחקרים נוספים, אך בשוק מעריכים כי המחקרים הקיימים עלולים להכביד את תנאי הרגולציה על חברות הקידוחים.

"הפוטנציאל לרעידות אדמה מעשי ידי אדם מעלה חשש מוצדק אותו הרגולטורים בתעשיית האנרגיה חייבים לקחת ברצינות", מציין ג'יסון בורדוף, מייסד המרכזי הגלובלי למדיניות אנרגיה באוניברסטית קולומביה.

בורדוף טוען כי החברות בתחום והמדינות יכולות להפחית את הסיכון ע"י נקיטת צעדים כגון אכיפת סטנדרטים ופיקוח הדוק יותר וכן מחזור של עודפי המים מפעילות הקידוח במקום החדרתם חזרה לקרקעית.

שורה של מחקרים ממשלתיים ואקדמיים בארה"ב בשנים האחרונות - כולל שני מחקרים שפורסמו בשבוע האחרון הראו ללא ספק כי קידוחי הנפט והגז גורמים לרעידות אדמה קטנות. לכן עולה השאלה האם הממשל בארה"ב יחמיר את הרגולציה על חברות הקידוחים, שחוו פריחה מחודשת בשנים האחרונות.