אקזיט לקליקסופטוור: נמכרת לפרנסיסקו פרטנרס ב-438 מ' ד'

המחיר מהווה פרמיה של 45% על מחיר השוק ■ המרוויח הגדול מהעסקה שנעשית במזומן: המייסד והמנכ"ל, פרופסור משה בן בסט, שיקבל 54 מיליון דולר

מבול המכירות של חברות ישראליות לחברות זרות נמשך בכל עוצמתו, ועכשיו הגיע התור של חברת קליקסופטוור (ClickSoftware), אחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות שנסחרות בשוק ההון האמריקאי. קליקסופטוור נמכרת לקרן הפרייבט אקוויטי האמריקאיתFrancisco Partners תמורת 438 מיליון דולר במזומן.

קליקסופטוור, שהוקמה לפני 19 שנה, נמכרת לפי מחיר מניה של 12.65 דולר - פרמיה של 45% על המחיר הממוצע של המניה בשלושת החודשים האחרונים, ונתון שממחיש את הגאות הבלתי נפסקת בשוקי ההון, ויש שיגידו בועה. קליקסופטוור הונפקה לראשונה בנאסד"ק ביוני 2000, לפי מחיר של 7 דולר, וזאת לעומת 9.49 דולר ביום שלישי האחרון (אתמול עלתה המניה לשיא חצי שנתי, 9.82 דולר, כנראה על רקע הדלפת הרכישה).

הרוכשת מתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיות, וגייסה מאז הקמתה כמעט 10 מיליארד דולר. הפורטפוליו שלה כולל מעל 70 חברות שונות.

קליקסופטוור, פרי כפיו של פרופסור משה בן בסט, מנכ"ל החברה מאז הקמתה, החלה לפעול לפני 19 שנה מתוך כוונה לאפשר לחברות שירות (כמו הוט, בזק וכדומה) לנהל באופן יעיל את עבודת טכנאי השטח שלהן, כלומר לדעת איזה טכנאי לשלוח לאן ומתי.

לקוחותיה, כפי שהסביר לנו בן בסט בעבר, יכולות לכמת את תרומת התוכנה, שבאה לידי ביטוי בחיסכון משמעותי בעלויות (למשל הגדלת מספר הטכנאים שתחת אחריותו של סדרן עבודה אחד); גידול בהכנסות (אם כמות הקריאות שכל טכנאי מקבל גדלה); ראות ובקרה טובות יותר, וכמובן - שיפור בשביעות הרצון של הלקוח הסופי. כיו"ר החברה מכהן איזי בורוביץ, שנכנס לתפקידו זה במהלך 2013.

כמייסד, בן בסט (67) הוא המרוויח הגדול מהעסקה. לפי המסמך השנתי האחרון של החברה, לו ולאשתו עידית יש 12.3% ממנה (כולל אופציות בנות מימוש מיידי), וזה אומר קופון בשווי של 54 מיליון דולר שיגזור מהעסקה, מתנה די נאה לקראת גיל הפרישה לפנסיה.

בהודעה על העסקה, סיפקה קליקסופטוור תחזית לתוצאותיה ברבעון הראשון של השנה. אלו ינועו בין 26 ל-27 מיליון דולר, הרבה מתחת לתחזית הקונצנזוס של השוק, שעומדת על 33.3 מיליון דולר, ונתון שמעלה שאלה באשר לשווי העסקה הנדיב למדי. למעשה, זוהי אזהרת הכנסות, אך נראה שהשוק לא יתייחס אליה, לאור העסקה שנחתמה. עוד ציינה קליקסופטוור בתחזיותיה, כי תציג ברבעון זה הפסד תפעולי, הן על בסיס GAAP והן על בסיס Non GAAP.

לפי תחזית זו, נראה כי רכישת החברה נועדה להציל אותה ממשבר שאליו נקלעה - משבר שממנו לא הצליחה לצאת לבד.

המספרים של קליקסופטוור
 המספרים של קליקסופטוור