משרד האוצר דורש: עוד קיצוצים ברשות השידור

זאת לאור הירידה בסכומי האגרה שנגבו ■ באוצר מבקשים ממפרק רשות השידור, פרופ' דוד האן, להפחית ב-22% את השעות הנוספות של העובדים ■ ניסנקורן: "ההסתדרות מתנגדת לקיצוץ ודורשת לבטלו"

פרופ' דוד האן / צילום: גיא כושי ויריב פיין
פרופ' דוד האן / צילום: גיא כושי ויריב פיין

משרד האוצר דורש מרשות השידור להעמיק את הקיצוץ בהוצאותיה, לאור הירידה בסכומי האגרה שנגבו.

באוצר פנו למפרק רשות השידור, הכנ"ר פרופ' דוד האן, בבקשה שיפחית ב-22% את השעות הנוספות של העובדים במהלך שנת 2015. בקרב העובדים התעורר זעם לנוכח ההחלטה, והם רואים זאת כמהלך חד-צדדי של ההנהלה.

במכתב ששלח אתמול (ד') יו"ר ההסתדרות באמצעות עו"ד גלילה הורנשטיין, טוען אבי ניסנקורן כי ההחלטה הנוכחית מנוגדת להסכמי העקרונות, לפיהם לא תהיה פגיעה בשכר העובדים. ההסתדרות כתבה כי היא מתנגדת בתוקף לקיצוץ ודורשת לבטלו. על-פי עובדים ברשות השידור, המהלך יפגע משמעותית בשכר העובדים.

ממשרד האוצר נמסר כי "בהתאם לחוק השידור הציבורי, רשות השידור פועלת תחת מפרק, בין היתר בשל תנאי הכספים הקשים. על כן, מן הראוי שתצמצם ותתייעל בהוצאותיה. משרד האוצר מחויב לפעול בהתאם לחוק השידור הציבורי, וכל הקיצוצים כאמור יהיו תוך עמידה בתנאי החוק".

ממשרדו של הכנ"ר פרופ' דוד האן נמסר כי "בשנה האחרונה נרשמה עלייה חדה במספר השעות הנוספות המדווחות על-ידי עובדי רשות השידור, וזאת עקב פרישתם של עובדים מאז החלה הרשות בהליך הפירוק. יובהר כי החלק הארי של השעות הנוספות הללו נשען על תפיסות הפעלת שידור נושנות, המחייבות הרכב קבוע של עובדים לצורך קיומו של השידור, גם אם אין בכך צורך ממשי. מנגד דורש משרד האוצר להימנע מכל חריגה בהיקף השעות הנוספות המדווח. האילוצים הללו מחייבים את הנהלת רשות השידור להורות על צמצום מכסת השעות הנוספות המתאפשרת לכל עובד, וזאת עד שתתאפשר הטמעה של תוכנית מתקדמת להפעלת השידורים".