חברת האחסון Infinidat שהקים משה ינאיגיוס גייסה 150 מיליון דולר

הגיוס משקף לחברה שווי של 1.2 מיליארד דולר

גיוס ענק בתחום האחסון: הסטארט-אפ אינפינידט (Infinidat) של משה ינאי גייס 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. החברה אשר הוקמה בשנת 2009 מעסיקה, לפי מאגר המידע IVC, כ-200 עובדים בארצות הברית ובישראל. לפני הסבב הנוכחי גייסה אינפינידט כסף בעיקר מינאי, שהזרים לחברה 80 מיליון דולר. ה"וול סטריט ג'ורנל" מעריך שהסכום יאפשר לחברה לפעול עד להפיכתה לציבורית, באמצעות הנפקה.

את סבב הגיוס הנוכחי של החברה הוביל גוף ההשקעות TPG Growth, שהשקיע בין השאר בחברות ההיי-טק Airbnb ואובר. בהקשר הישראלי נציין כי הקרן רכשה בשנת 2012 את חברת iMDsoft המקומית תמורת סכום של 80 מיליון דולר.

אינפינידט רושמת הכנסות ראשוניות שמוערכות במיליוני דולרים בודדים בשנה. לטענת החברה, היא מוכרת את פתרונות האחסון שלה לחברות אשר מופיעות ברשימת הפורצ'ן 500, אך בשלב זה היא אינה חושפת באילו חברות מדובר.

גארט טאוב, האיש שאחראי על תחום השיווק באינפינידט אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ינאי "מכר כמה חברות, אבל המנטרה שלו לגבי החברה הזאת היא להוציא אותה להנפקה". טאוב הוסיף כי החברה הסכימה להיחשף לאחר שחתמה על מספר עסקאות. "החלטנו לעורר מודעות לחברה בשוק", כך אמר.

ינאי הוא פעיל ותיק ומוערך בתחום האחסון והרזומה שלו כולל שני אקזיטים גדולים. בינואר 2008 הוא רשם לזכותו אקזיט יוצא דופן כאשר מכר את חברת XIV ל-IBM. ינאי השקיע בחברה 2 מיליון דולר מתוך היקף גיוס כולל של 3 מיליון דולר. מאחר שהחברה נמכרה תמורת 300 מיליון דולר, הנתח של ינאי הוערך בשעתו בשני שליש, כלומר כ-200 מיליון דולר - החזר יוצא דופן של פי 100 על ההשקעה. נציין כי ינאי כיהן גם כיו"ר XIV, אשר נקראה על שם מחזור 14 בפרויקט תלפיות הצה"לי, ששמונה מבוגריו הקימו את החברה.

שלושה חודשים מאוחר יותר, בחודש אפריל 2008, רשם ינאי אקזיט נוסף כאשר חברת דיליג'נט נמכרה, גם היא ל-IBM. העסקה הוערכה ב-170 מיליון דולר. במקרה הזה הוערך הנתח של ינאי, שהיה אחד ממייסדי החברה, בפחות מעשרה אחוזים.

ינאי ממעט מאוד להיחשף בתקשורת, אך בשנת 2008 הוא העניק ל"גלובס" ראיון נדיר. "היה לי הרבה כסף לפני וגם אחרי העסקה עם XIV", אמר, "אני לא הולך למסעדות יותר טובות, ואין דבר שאני יכול לעשות היום יותר טוב ממה שעשיתי בעבר. כך שיש דברים שהם מעבר לאינטרסים הכלכליים". הוא הוסיף כי "בשנים האחרונות לא התראיינתי, כי לא הייתי צריך. אני לא נהנה מהדברים האלה".

באותו ראיון דיבר ינאי על החזון שלו לגבי עסקים בכלל ושוק האחסון בפרט. הוא אמר כי "אם חברה לא מגיעה כל 15 שנה עם סיפור חדש, קשה לה מאוד להצליח כי היא צריכה להתמודד עם הגידול הלא ליניארי בנתונים, ומנגד עם המגבלות המכניות של המדיה (דיסקים). צריך לבוא בכל פעם עם ארכיטקטורה חדשה".