"חלומות מפלסטיק" חוזרת

בכל עונה אני מתפעל מחדש ממופע הצריכה המדהים הזה

חלומות מפלסטיק/ צילום: אלדד רפאלי
חלומות מפלסטיק/ צילום: אלדד רפאלי

"חלומות מפלסטיק", ימים ב'-ד' 22:30, ערוץ הוט בידור ישראלי

מדובר אמנם בז'אנר וותיק יחסית בין תוכניות הריאליטי, ובכל זאת, בכל עונה הוא גורם לי להתפעל מחדש ממופע הצריכה המדהים הזה.

מדובר בנושא שיש לו שתי פנים (מתוחות כמובן): דרך אחת לקבלו היא להניח שמדובר בתוצר הקיצוני ביותר של תרבות הצריכה. אחרי שלמדנו לחמוד בתים, מכוניות ושאר סמלי סטטוס, אנחנו יכולים לחמוד לעצמנו גם אף חדש, שיניים ישרות, בטן שטוחה, עור חלק, חזה, ישבן ומה לא.

הדרך השנייה היא הגישה שמקפידים העוסקים ברפואה אסתטית (במקרה הזה, ד"ר דב קליין) לציין בכל הזדמנות, היא להביט בנושא כמסעו האישי של אדם להרגיש נוח בתוך גופו.

אותם לא מעניין שהציפייה לפנים או לגוף מושלמים נשתלה במוחנו על-ידי "השיטה". מבחינתם, ברגע שחוסר הנוחות קיים, תהא סיבת קיומו אשר תהא, מן הראוי לפתור אותו. מבחינה זאת, ניתוח להגדלת חזה הוא אולי מורכב יותר, אבל לא שונה מנטילה של כדור נגד כאב ראש או ממעבר לדירת מגורים מרווחת יותר.

בין שתי גישות אלה נמצאים הפציינטים, והפעם עם טאץ' של סלבריטאות: אחת (ג'קי לוי) רוצה למקסם את רבע שעת התהילה שזכתה לה בעקבות "מאסטר שף" - ועל הדרך מביאה אל שולחן הניתוחים גם את אימה (ללמדנו שאשכנזייה-חילונית-צפונית או מזרחית-דתית-עממית - כולן קורצו מאותו החומר: בתוך כל אחת יש אישה שרוצה להיות בסך-הכול קצת יפה יותר, אליבא ד"חלומות מפלסטיק"); השנייה, סמדר קילצ'ינסקי, שחייה הסתבכו כהוגן, ויופיה המהפנט נשחק עם השנים.

קילצ'ינסקי היא הדמות במעניינת ביותר בקאסט הנוכחי. הניתוח הפלסטי עבורה הוא בסך-הכול עוד חלק מהדרך לשרוד ואולי אף לשוב לתודעה, שתאפשר לה קיום בכבוד.

שאר המשתתפים הם פחות מעניינים, אם כי כולם מייצגים איזו "הפרעה אסתטית", וצורך נואש בהתקרבות לאידיאל היופי שלהם (או של אחרים) שרק קצת ניסור, מתיחה או סיליקון יוכלו למלא.

לפיכך, למרות הז'אנר הבידורי, בעיניי מדובר באחת הסדרות העצובות ביותר בטלוויזיה.

זאת שעולה וזאת שחולה

מכבי חיפה - מכבי תל-אביב, יום ב' 20:55, ערוץ 1

יש משחקי כדורגל שחובבי המשחק אוהבים לצפות בהם ללא קשר לקבוצה אותה הם אוהדים. בית"ר-סכנין, דרבי תל-אביבי וכן, גם המפגש הזה, בין שתי קבוצות הכדורגל המצליחות ביותר בכדורגל הישראלי.

העובדה שבדו-קרב הפיננסי בין שני המועדונים, מדובר ב"לא כוחות" (כיסיו של גולדהר בתל-אביב עמוקים בהרבה מאלה של שחר בחיפה), לא אמורה להוות תירוץ לפער המקצועי שנפתח ביניהן.

לו הייתהמכבי חיפה מתנהלת נכון מבחינה מקצועית, היא הייתה עשויה למזער או אף למחוק כליל את הפער. בעוד במכבי חיפה מכינים כבר תשתית לפתרון מקצועי (בדמותו של המאמן רוני לוי), הרי שהדבר היחיד שהיא יכולה להציל מהעונה הזאת עבור אוהדיה, הוא הכבוד. זה לא מעט, וזה לא יהיה קל.