אחרי פייסבוק: טוויטר תשיק סרטוני וידיאו שמתנגנים אוטומטית

כרגע נבחנים שני מודלים - תצוגה מקדימה באורך 6 שניות או ניגון של הסרטון המלא

אחרי ההצלחה המטאורית של פייסבוק עם סרטוני הווידיאו, טוויטר לא נשארת חייבת. חודשים ספורים אחרי שאיפשרה למשתמשים ולמפרסמים להעלות סרטוני וידיאו אל פיד הציוצים, טוויטר בדרך להשיק גם סרטוני וידיאו שמתנגנים באופן אוטומטי (Autoplay).

על-פי דיווח באתר Adweek, החברה צפויה להשיק את הפיצ'ר החדש והמשמעותי בסוף יוני השנה, ולענות על הציפיות של מותגים ומפרסמים, המייחלים כבר תקופה ארוכה לפתרון כזה בפלטפורמה החברתית.

מאז תערוכת האלקטרוניקה הגדולה CES שנערכה בלאס וגאס בתחילת השנה, טוויטר הציגה במספר הזדמנויות את כוונותיה להשיק את סרטוני הווידיאו המתנגנים אוטומטית. הכוונה היא לסרטון שמתחיל להתנגן לבד, וכך מושך בקלות את תשומת-הלב של הגולשים ומהווה פלטפורמה פרסומית ומנוע הכנסות שיכול להפוך למשמעותי עבור החברה.

פייסבוק נהנית כבר תקופה ארוכה ממוצר הווידיאו שלה, ומדי יום נרשמות אצלה 4 מיליארד צפיות בסרטוני וידיאו - מהלך שעשוי לאיים גם על הדומיננטיות של יו-טיוב בעולם הווידיאו, וממנו על עולם הפרסום בווידיאו.

"בגלל ההצלחה של פייסבוק, מדובר בצעד בלתי נמנע עבור טוויטר", הסביר ל-Adweek ריצ'ארד גאסט, נשיא חטיבת צפון אמריקה בחברת הפרסום הדיגיטלי Tribal Worldwide.

על-פי הדיווח באתר, טוויטר בוחנת שני מודלים ל-Autoplay. הראשון הוא תצוגה מקדימה (Preview) באורך 6 שניות, שמתנגנת שוב ושוב לפני הסרטון המלא; והמודל השני הוא ניגון של הסרטון המלא באופן אוטומטי, בצורה דומה למה שקיים כיום בפייסבוק.

דוחות מאכזבים

בטוויטר לא הגיבו לפרסום של Adweek, אך באתר ציינו כי בשבוע שעבר, במסגרת שיחה עם אנליסטים, אמר המנכ"ל, דיק קוסטלו, כי הווידיאו בטוויטר תופס תאוצה. "כמות הווידיאו שמשותף ממכשירי מובייל בטוויטר צומח מהר מאוד. התוכן הזה הוא אחד החזקים בכל הקשור למעורבות גולשים בפלטפורמה שלנו".

טוויטר מחפשת באופן מתמיד אחר מנועי הכנסה חדשים, והווידיאו אמור להיות אחד המרכזיים שבהם. בשבוע שעבר פרסמה החברה דוחות מאכזבים לרבעון הראשון, שאמנם הציגו עלייה של 74% בהכנסות, לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה; אך השורה התחתונה הייתה הפסד של 162 מיליון דולר - 22% יותר מאשר ברבעון המקביל ב-2014.