שופרסל תגדיל את שטח המדף של מחלבות גד

שטחי המדף בשופרסל המיועדים לקטגוריית הגבינות המיוחדות, שבה פעילה מחלבות גד, יוגדלו משמעותית - וזאת על חשבון תנובה, שטראוס וטרה

זמן קצר אחרי השקת המותג הפרטי של שופרסל בחלב, מתברר כי ההשפעה על יצרניות החלב הגדולות - תנובה, שטראוס וטרה - אינה נוגעת רק לפעילות המותג הפרטי, המצומצמת יחסית.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת ההסכם עליו חתמה השבוע שופרסל עם מחלבות גד - ולפיו האחרונה תפיץ את מוצרי המותג הפרטי לכל 220 סניפי הרשת שבהם הם יימכרו - סוכם גם על מתן עדיפות למחלבות גד ועל הגדלת שטח התצוגה שלה במדפיה של רשת שופרסל; זאת על חשבון תנובה, שטראוס וטרה.

מחלבות גד אינה פעילה בקטגוריות החלב הבסיסיות ובעוד מגוון קטגוריות, כמו למשל הגבינה הצהובה, היוגורט והמעדנים. עיקר פעילותה וכוחה של מחלבות גד הוא בגבינות המיוחדות.

ברשת שופרסל מתכננים להגדיל באופן משמעותי את שטחי המדף המיועדים לקטגוריית הגבינות המיוחדות, על חשבון קטגוריות אחרות שבהן מחלבות גד אינה פעילה.

במסגרת המהלך, השטח של תנובה, שטראוס וטרה במדף הגבינות המיוחדות אמנם לא יקטן אבסולוטית; אולם שיעור השטח הכולל במקררים, המוקצה ל-3 היצרניות הללו, יקטן משמעותית (באחוזים). מחלבות גד צפויה לקבל 30%-40% משטח הגבינות המיוחדות.

"כשתגיעי לסניפי שופרסל, תראי כתם כחול יפה של מחלבות גד", אומר מקור ל"גלובס". מהלך זה יסייע למחלבות גד להתחרות במותג פיראוס של תנובה ובמותג משק צוריאל של טרה.

במקביל להגדלת שטח המדף של הגבינות המיוחדות, תצמצם שופרסל את שטח המדף של מספר קטגוריות, כמו למשל היוגורט - קטגוריה גדולה ורווחית, שבה פעילות שטראוס עם המותג דנונה, תנובה עם המותג יופלה וטרה עם המותג מולר. צמצום שטח המדף עשוי לפגוע בקטגוריה פגיעה נוספת. במקביל, השטח של מחלבות גד במעדנייה יגדל גם הוא.

במחלבות גד מצפים בעקבות המהלך לגידול של 15%-20% במכירות החברה ברשת שופרסל. שיעור הגידול אינו כולל את חג השבועות, שלקראתו בכל שנה גדלות מכירותיה של מחלבות גד בשיעור של כ-35% בכלל הארץ.

נציין כי הסכם ההפצה בין שופרסל למחלבות גד מתייחס רק למוצרי המותג הפרטי שמייצרת עבור שופרסל מחלבות רמת הגולן, קרי חלב בקרטון, שוקו בקרטון ובשקית ושמנת מתוקה.

במחלבות גד מתכננים להשתמש במערך ההפצה הקיים שלהם, הכולל 66 משאיות, על מנת לספק את המוצרים לכל סניפי שופרסל.

הרשת, נזכיר, השיקה גם מותג פרטי בגבינה צהובה, שמייבאת עבורה חברת ויליפוד, והיא זו שגם תפיץ אותו עבורה לסניפים.