סתיו שפיר לכחלון: בוא ניצור יחד גוש חוסם עם לפיד

שפיר לכחלון: "אתה באת לעבוד, אתה באת להצליח. אבל עוד לפני שהתחלת להכין את תקציב 2016 נתניהו כבר מכר את כולו לטובת אינטרסים פוליטים צרים של קבוצות לחץ סקטוריאליות" ■ לפיד: "אם צריך נבעיר את הרחובות"

סתיו שפיר / צילום: אוריה תדמור
סתיו שפיר / צילום: אוריה תדמור

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) קוראת היום (ד') למשה כחלון להצטרף למחנה הציוני וליש עתיד ולהקים גוש חוסם נגד ממשלה צרה וסקטוריאלית, שעות לפני פקיעת הדד-ליין של נתניהו להקמת ממשלה ועל רקע הפשרה המתגבשת בין הליכוד לבית היהודי שתאפשר הקמת ממשלה צרה.

"משה כחלון, בוא איתנו", כתבה שפיר בדף הפייסבוק שלה. "אתה באת לעבוד, אתה באת להצליח. אבל עוד לפני שהתחלת להכין את תקציב 2016 נתניהו כבר מכר את כולו לטובת אינטרסים פוליטים צרים של קבוצות לחץ סקטוריאליות. ח"כ כחלון, אנחנו חלק מאותו מחנה. יאיר לפיד גם הוא חלק מהמחנה הזה: מחנה דמוקרטי, ציוני וליברלי שמאמין שתפקידו לשפר את חייהם של כלל אזרחי ישראל. אלו שלוש מפלגות גדולות המייצרות גוש חוסם יציב וחזק שיש בכוחו להכתיב את הכיוון שאליו תצעד ישראל".

הודעתו של אביגדור ליברמן כי ישראל ביתנו לא תשב בקואליציה טרפה את הקלפים במו"מ הקואליציוני. חברי כנסת מהשמאל קראו לכחלון לממש את הבטחתו ולא לשבת בממשלה צרה, אם כי כחלון מעדיף להיכנס כעת לממשלה ולאפשר לנתניהו מרחב תמרון של מספר חודשים כדי להרחיב את הממשלה.

"השעות לפקיעת הדדליין ספורות ולנתניהו אין עדיין ממשלה", מוסיפה שפיר. "ככל שגובר הלחץ גובר גם חוסר האחריות והקופה הציבורית נמכרת לבעלי אינטרס בלי שמץ של ממלכתיות ואחריות לאומית. כשאזרחי ישראל משלמים מיסים הם עושים את זה כדי לשפר את החינוך, הבריאות, הבטחון ואיכות החיים של כולנו. נתניהו שמט את ההבטחה הכל כך בסיסית הזו לבוחר כדי לשמר את שלטונו בכל מחיר. את זה אתה ואני יודעים היטב, עוד לפני שראינו את הסכום המלא שנתניהו ירשום על הצ'ק לבנט, הצ'ק השמן ביותר שיינתן במסגרת ההסכמים המפוקפקים הללו.

"ח"כ כחלון, כפי שאתה בעצמך אמרת לא פעם: ממשלה של 61 מנדטים שכל כולה משיכות חבל סקטוריאליות לא יכולה לעבוד, בטח לא באופן שאתה רוצה לעבוד. ממשלה כזו אינה יכולה למשול, ואינה יכולה להיטיב עם כלל אזרחי ישראל. היא לכל היותר יכולה לעסוק בהישרדות. כולנו יודעים שחילוקי הדעות בתוך המחנה שלנו מתגמדים אל מול חילוקי הדעות שיש לנו עם הצד השני.

"אנחנו כולנו מאמינים שלמדינה יש אחריות חברתית כלפי אזרחיה, שלא יכול להיות שבני מעמד הביניים יעבדו מסביב לשעון ולא יגמרו את החודש, שלא יכול להיות שעניים ירגישו שהמדינה פשוט נוטשת אותם. אנחנו מאמינים שהחוזק של החברה הישראלית נובע דווקא מהשוני ומהרבגוניות שלה ושלא צריך לשנוא אחרים רק כי הם נראים או חושבים אחרת. אנחנו מאמינים שהדבר הכי ציוני והכי אחראי הוא להגיע להסדר מדיני ולהבטיח את שמירת הרוב היהודי במדינת ישראל ואת בטחוננו.

"יש לנו הזדמנות לדאוג לכלל הציבור ולעצור את ההתפוררות של החברה הישראלית לקבוצות שנלחמות זו בזו. הבחירות האלה הוכיחו שאפשר לעשות את זה רק יחד. הגיע הזמן".

לפיד: "נעשה הכל למנוע את ההידרדרות"

הבוקר תקף שוב יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, את רה"מ נתניהו בכנס של פורום סטודנטים לכלכלה: "במקום להיות ראש הממשלה של כולם, נתניהו נכנע ללחצים של מפלגות סקטוריאליות קטנות - הוא מחלק מיליארדים של שקלים מהכספים שלנו כשוחד פוליטי על חשבון ההשקעה בבריאות, בחינוך, בביטחון וברווחה. לפני שיצאנו לבחירות השארנו על שולחן הכנסת את התקציב הכי חברתי שהיה כאן מזה שנים. הכסף צריך ללכת לרווחה, לבריאות ולחינוך לא למקורבים וג'ובים בהסכמים קואליציוניים".

גם לפיד התייחס לכוונתו של כחלון לשבת בממשלה צרה ואמר: "כחלון מקבל לידיו משק במצב טוב מאוד. יש לו הרבה עבודה ואנחנו צריכים שהוא יצליח כי זה חשוב למדינה. אבל איך הוא יכול להצליח כשראש הממשלה מחליט לעשות מכירת חיסול של המדינה? סך ההתחייבויות של נתניהו רק לסקטורים ומגזרים צרים מההסכמים הקואליציוניים מוערך ב-8-10 מיליארד שקל... אנחנו לא נקבל את המציאות הזאת. 'יש עתיד' תלחם בכל האמצעים - דרך בית המשפט, דרך הכנסת, אם צריך נבעיר את הרחובות - נעשה הכל כדי לעצור את ההידרדרות של המדינה אחורה".