השופטת לשב"ס: למה רונאל פישר לא החליף בגדים 9 ימים?

(עדכון) - החשד: עו"ד רות בלום-דוד, לשעבר פרקליטת מחוז ת"א, לחצה על עדת המדינה לא להלשין על פישר ■ פרקליט המדינה שי ניצן לעובדי הפרקליטות: "אני ער לכך שאצל רבים מאיתנו מדובר בטלטלה של ממש"

רונאל פישר ועו"ד רות דוד / צילום: ליאור מזרחי יוסי זמיר
רונאל פישר ועו"ד רות דוד / צילום: ליאור מזרחי יוסי זמיר

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ה') את מעצרו של עו"ד רונאל פישר עד 11 במאי בשעה 11:00. השופטת ג'ויה סקפה-שפירא נזפה בשב"ס על כך שלא נמסרו לעציר פישר חבילות אישיות מבני משפחתו, וכך הוא נשאר בלבוש בו נעצר במשך 9 ימים ברציפות.

בהמשך לדיון, מטעם שב"ס נמסרה הבהרה: "בעקבות הטענות שהועלו בהארכת המעצר בגין מחסור בבגדים לעצור רונאל פישר, נבקש להדגיש כי ברשות העצור בגדים וחפצים אישיים אותם הכניס עם מעצרו, וכן נופקו לו ציוד, פרטי לבוש נוספים ובגדים תחתונים על-ידי שב"ס. כמו כן, לעצור מקלחת בתאו. הבהרה זו מועברת גם לבית המשפט, לאור התייחסות השופטת לדברים בדיון".

החשד נגד עו"ד בלום-דוד

בתוך כך, הפרטים שמתגלים ביממה האחרונה על מעצרה של פרקליטת המחוז לשעבר, עו"ד רות בלום-דוד, במסגרת פרשת רונאל פישר, חושפים טפח מן החקירה.

כפי שפורסם, החשד העיקרי נגד בלום-דוד, לשעבר פרקליטת מחוז תל-אביב (פלילי), הוא שיבוש הליכי משפט, לאחר שהשתתפה בפגישה לילית דרמטית בשבוע שעבר, בה נכחו רונאל פישר ומזכירתו של פישר, שנעצרה בראשית השבוע וחתמה על הסכם עדת מדינה עם הפרקליטות.

הפגישה נערכה לאחר שנודע לפישר ולבלום-דוד על כך שמח"ש הצליחו לפצח את קוד האייפון של עו"ד פישר ונחשפו למידע רב שעלול לסבך גורמים נוספים בפרשה.

על-פי החשד, פישר ובלום-דוד יזמו את הפגישה, ובמהלכה ניסו לשכנע את מזכירתו של פישר לשמור על זכות השתיקה - או במילים פחות מכובסות: לא להלשין על פישר - במקרה שתיעצר בהמשך השבוע.

מהחקירה עלה לכאורה כי עדת המדינה הביעה חשש כי לא תצליח לעמוד בלחץ החקירה, ובתגובה הציעו לה פישר ובלום-דוד "לצאת לחופשה" בחו"ל. למחרת נעצרו פישר ומזכירתו, והאחרונה חתמה על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות.

במהלך הליכי המעצר הכחישה בלום-דוד את החשדות המיוחסים לה, אך על-פי הפרסומים היא אינה מכחישה את עצם נוכחותה בפגישה, כי אם את הפעלת הלחצים על מזכירתו של פישר.

חשד נוסף שנחקר על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הוא האם בלום-דוד סייעה בהעברת כספי שוחד או כספים לא כשרים לעבריינים בזמן שייצגה את הקבלן יאיר ביטון, לאחר שהתפוצצה פרשת ב. יאיר.

מח"ש בודקת אם פישר העביר מידע מחקירת משטרה ללקוחו, חברו הקרוב ושותפו העסקי, יאיר ביטון, מבעלי חברת ב.יאיר, החשוד בהלבנת הון של כ-60 מיליון שקל דרך ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל.

ניצן: "טלטלה של ממש"

בפרקליטות כיום בעיקר שותקים, אך המסר מאחורי הקלעים הוא קשה. מדברים שם על "יום כיפור של הפרקליטות" ועל "רעידת אדמה משפטית".

אמש (ד') הפיץ פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, לכל עובדי הפרקליטות, איגרת בה אינו מסגיר את מחשבותיו באשר לחשדות נגד עו"ד בלום-דוד, אך הוא מנסה לחזק את ידם של הפרקליטים ולנסוך בהם ביטחון.

באיגרת נכתב: "לכל עובדי הפרקליטות שלום, ודאי שמעתם את דבר חקירתה ומעצרה של פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, הממלא את מהדורות החדשות והרשתות. ברי כי אינני יכול לפרט באשר לחקירה, אולם מצאתי לנכון לפנות אליכם נוכח התפתחות זו. אני ער לכך שאצל רבים מאיתנו מדובר בטלטלה של ממש".

עוד הוסיף פרקליט המדינה: "חקירתו ומעצרו של פרקליט לשעבר, ודאי בכיר כל-כך, הינם אירוע חסר תקדים. אני משוכנע שלמרות הארוע הקשה כולנו נמשיך לפעול בדרכנו מימים ימימה, ברוח ערכי שלטון החוק והאינטרס הציבורי, בהגינות, יושרה ומקצועיות".

לסיכום כתב ניצן: "מאז ומתמיד האמנו כי כולם שווים בפני החוק. לאור עיקרון יסודי זה פעלנו עד היום, וכך נמשיך תמיד".