ערוץ 10 הגיש בקשה רשמית למיזוג עם אילן שילוח

שילוח, העומד בראש קבוצת משקיעים, חלקם זרים, מבקש להשתלט על ערוץ 10 באופן מלא ולדלל אם לא להוציא לחלוטין את יוסי מימן, בעל השליטה

אילן שילוח / צילום: יוסי כהן
אילן שילוח / צילום: יוסי כהן

ערוץ 10 הגיש השבוע לממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, בקשה רשמית למיזוג עם יזם ההיי-טק אילן שילוח.

זו הפעם הראשונה שהערוץ מגיש בקשה כזו, לאחר שעד כה בדקה לשכת הממונה על ההגבלים את ההיתכנות של שילוח כמשקיע בערוץ באופן לא רשמי.

שילוח, העומד בראש קבוצת משקיעים, חלקם זרים, מבקש להשתלט על ערוץ 10 באופן מלא ולדלל אם לא להוציא לחלוטין את יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ.

למרות שערוץ 10 מחויב למיצוי המשא-ומתן עם שילוח, ידוע כי בערוץ ממשיכים להתנהל מגעים מול קבוצת RGE של לן בלווטניק ואביב גלעד, וגם שם העסקה מתקרבת להכרעה.

על-פי עקרונות העסקה של שילוח, כפי שהגיעו לידי "גלובס", הוא מתחייב לקחת על עצמו את כל חובות העבר של הערוץ ואת התחייבויותיו לעתיד, בעלות שעשויה, על-פי ההערכות, להגיע לכ-200 מיליון שקל.

שילוח מחזיק בזכות הסירוב הראשונית לעסקה, ועל כן ככל שיגיעו אנשיו של מימן להסכמות עם אנשי RGE, יהיה באפשרותו להשוות את ההצעה או לוותר לה.

עוד נודע כי השבוע כבר הייתה אמורה להתקיים חתימה סופית בין RGE לערוץ 10, ואולם ברגע האחרון זו נדחתה. השבוע אמורה להתקיים פגישה מכרעת בין השותפים בקבוצת RGE, ובהם גם משפחת רקנאטי, שבתחילה התנגדה לרעיון אולם לבסוף התרצתה.

אביב גלעדי, שלרוב שוהה בחו"ל, הגיע למען ההכרעה לישראל, ועל-פי הערכה, גם בלווטניק עצמו צפוי להגיע לארץ במהלך השבוע הבא. את המגעים מוביל מנכ"ל הקבוצה, מודי פרידמן.

עיקר אי-ההסכמות בין נציגי מימן, אירית אילוז, ליאו מלמוד ונציגיו של ארנון מילצ'ן, בעל המניות הנוסף בערוץ, לבין אנשי RGE, נעים סביב סעיף האפסייד - לפיו מילצ'ן ומימן יזוכו בעבור השקעותיהם בערוץ במהלך השנים, במקרה ששוויו יעלה במהלך השנים הבאות - גם אם לא יהיו עוד בעלי מניות בערוץ.

על-פי ההערכות בשוק, בקבוצת RGE נערכים להשקיע לפחות 200 מיליון שקל בגין חובות העבר והתחייבויות עתידיות של הערוץ. ההערכה היא כי הצעת המחיר של שילוח, שהתחייב אף הוא לכיסוי החובות וההתחייבויות, לא מרוחקת מסכום זה.

בלשכת הממונה על ההגבלים אישרו את הדברים. אנשי מימן ושילוח וב-RGE סירבו להתייחס. מנציגו של מילצ'ן לא נמסרה תגובה.

ערוץ 10
 ערוץ 10