נדחו העררים נגד הקניון של בן זקן, נניקשווילי ורביבו באילת

המועצה הארצית דחתה את ההתנגדות שהגישו בעלי קניון מול הים וכמה סוחרים בעיר וקבעה כי יש הצדקה להקמת קניון נוסף בעיר

ג'קי בן זקן / צילום: תמר מצפי
ג'קי בן זקן / צילום: תמר מצפי

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את כל העררים שהוגשו כנגד הקמת קניון חדש בעיר אילת. מדובר בקניון שמבקשת חברת בר גיל פרויקטים ונדל"ן, שנמצאת בבעלותם של אנשי העסקים ג'קי בן זקן, אברהם נניקשווילי, חיים רביבו ומירי קריחלי, להקים במקום התחנה המרכזית הישנה בעיר.

המועצה הארצית דחתה את ההתנגדות שהגישו בעלי קניון מול הים וכמה סוחרים בעיר וקבעה כי יש הצדקה להקמת קניון נוסף בעיר. התוכנית לקניון מתייחסת לשטח של 18 דונם בין שדרות התמרים בעיר, רחוב חטיבת הנגב ורחוב פתן. נכון להיום פועלת במקום התחנה המרכזית הכוללת בין היתר גם מוסכים, שטח תפעולי, חניון לאוטובוסים ורציפי נסיעה. התוכנית מציעה לבנות במקום קניון מסחרי יחד עם מרכז תחבורתי חדש בעיר כאשר בקומה העליונה ייבנו שטחי מסחר ובקומה התחתונה תחנה מרכזית חדשה, תחנת תדלוק וחניון.

מדובר בסיפור ארוך שמתגלגל כבר מאז 2010, אז הוגשה לוועדה המחוזית מחוז דרום תוכנית להקמת המרכז המסחרי והתחבורתי. כאשר הופקדה התוכנית היא אף זכתה לתמיכתה של עיריית אילת. במקור ביקשה התוכנית לאשר שטחי מסחר בהיקף של 35 אלף מ"ר אך צומצמה בהמשך על ידי הוועדה המחוזית להיקף של 15 אלף מ"ר.

לתוכנית הוגשו התנגדויות של בעלי קניון מול הים, הממוקם על הטיילת, ושל סוחרים מאילת שטענו כי הדבר יהווה מכת מוות לעסקים המקומיים. לאחר דיונים ארוכים בוועדה המחוזית, הוחלט לפני מעט יותר משנה על אישור התוכנית להקמת הקניון וזאת כאמור בכפוף לצמצום היקפי המסחר בתוכנית. לאחר אישור התוכנית פנו המתנגדים למועצה הארצית.

"מדובר בתוכנית טובה, נאותה וראויה, ההולמת ערכים ועקרונות תכנוניים עכשוויים של התחדשות עירונית ועירוב שימושים. התוכנית נוטלת מרקם בנוי, דליל ומיושן ומשפרת את אופן מימוש המטרה הציבורית שלה נועד", קבעה הוועדה.

את עיריית אילת ייצגו עו"ד רון צין ועו"ד מיכאל טירר ממשרד שביט, בר-און, גלאון, צין, יגור ושות'. את חברת בר-גיל בע"מ, יזמת התוכנית, ייצגו עוה"ד אלי וילצ'יק וכרמית רבי ממשרד כהן, וילצ'יק ושות'. את קניון מול הים ייצג עו"ד יוסף פרוכטמן. את סוחרי אילת ייצגו עו"ד משה שיפמן ועוה"ד עופר טויסר ואיילת חותה.